
A menetrendi változások nyomán az északi parton - az InterCity-vonatokat követően - most először Desiro motorvonatok is közlekednek majd a Székesfehérvár-Tapolca, illetve a Tapolca-Balatonfüred vonalon június 10-től augusztus 27-ig, így az eddigieknél kulturáltabb környezetben lehet utazni, már a személyvonatokon is.
Továbbra is igénybe vehetők az úgynevezett nagytávolságú (átlós) személyszállítók, hétvégenként pedig mentesítők segítik a forgalmat, valamint kerékpárszállításra alkalmas kocsikat is csatolnak a szerelvényekhez.
Mivel a nyári szezonban növekednek a kerékpárszállítási igények, Budapestről a déli partra naponta 5, az északi partra 7 pár vonat közlekedik ezt lehetővé tévő kocsival. Ezekben 12-16 vagy 32 bicikli szállítható. Emellett Nyíregyházáról a Balaton északi partjára, Debrecenből, Miskolcról, Szegedről, Pécsről és Győrből pedig a déli partra biztosít közvetlen eljutást a bringásoknak a MÁV. Újdonság, hogy a Budapest-Velence között közlekedő Goldoni EuroCity kerékpárszállítóját belföldi forgalomban is igénybe lehet venni, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.
A Balaton-környéki diszkóbalesetek számának csökkentése érdekében a MÁV június 29. és augusztus 20. között - Bagoly-vonat néven - éjszakai szerelvényeket is indít majd. Csütörtökönként, péntekenként és szombatonként éjjel két pár vonat fog közlekedni a Keszthely-Székesfehérvár-Keszthely, illetve Székesfehérvár-Fonyód-Székesfehérvár útvonalon, amikre a menetjegyen felül 400 forintos pótdíjat is kell fizetni.
A 2004-ben a turistaszezon idejére bevezetett Balaton Mix kedvezményes jegy a szeptember 17-ig tartó időszakban érvényes. Tulajdonosaik három napon keresztül korlátlanul utazhatnak a balatoni menetrend szerinti hajójáratokon és a part mentén közlekedő vonatokon, emellett díjmentesen szállíthatnak kerékpárt. A menetjegy ára felnőtteknek 4 ezer, 6-16 éves gyermekeknek 1650 forint. A családi jegy (két felnőtt és két gyermek) 8200 forintba kerül. A Balaton Mix az InterCity-vonatokra csak pótjegy megváltása mellett érvényes. A szezon ideje alatt az utasok balatoni napijegyet is válthatnak, amellyel az egész tavat körbe lehet utazni.
A dél-balatoni vasútvonalon nyár előtt 29 állomáson végeztek felújításokat, összesen 11 millió forintból. Ebből újrafestették az utastereket, átmázolták a nyílászárókat, gyöngykavicsot és virágokat helyeztek el az állomásokon, lemosták a graffitiket, az ellopott tárgyak helyére pedig újakat vásároltak. (Csak a déli vasútvonalon közel félszáz világítótestet, kapcsolót kellett pótolni a szezon előtt.) Az észak-balatoni vasútvonal 14 állomására mintegy 6,1 millió forintot fordítottak, a munkához az önkormányzatok többsége hozzájárult.
Menedzsment Fórum