Pataki Dániel szerint ahhoz, hogy a digitális műsorszórásra átállás sikeres legyen, az állam, a fogyasztó és a szolgáltató együttműködése szükséges. Az Antenna Hungária Zrt. által csütörtökön Budapesten rendezett Digitális átállás című konferencián az elnök kifejtette, a teljes lakosságot nézve a felhasználók 61 százaléka már hallott a digitális átállásról, ám az érintetteknek, a csupán földfelszíni vétellel rendelkezőknek csak az 52 százaléka.
Aláhúzta, mind az állam, mind az NHH, mind pedig a digitális műsorszórás pályázatát megnyerő Antenna Hungária Zrt. részéről megvan az elkötelezettség, s mindhárom szereplő mindent megtesz azért, hogy az átállás sikeres legyen. Az elnök elmondta azt is, hogy Magyarországnak uniós kötelezettsége 2012-ig átállni a digitális műsorterjesztésre az analóg technológiáról. 6 uniós ország már befejezte a digitális átállást, 7 még el sem kezdte, míg Magyarország a középmezőnyben lévén olyan ország, amelyik már elkezdte, de még nem fejezte be. Pataki Dániel hangsúlyozta, az NHH elvárja és ellenőrzi a pályáztatás alapján kötött szerződések teljesítését.
Majtényi László, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) elnöke a konferencia résztvevőihez küldött video üzenetében közölte, nemzetközi összehasonlításban nincs lemaradva az ország az átállásban, hiszen a lakosság jó része már most is több csatornán keresztül elérhet és láthat digitális tartalmat.
Majtényi László úgy vélte, az NHH-nak és az ORTT-nek csak a közjót nézve kell szolgálnia digitális átállást.
Az Antenna Hungária Csoport (AH) több mint 25 milliárd forintot fordít a digitális földfelszíni műsorszóró hálózatok kiépítésére. A digitális adás most a lakosság 60 százaléka számára érhető el, ám az arány az év végére 88 százalékra, míg 2011-re 96 százalékra emelkedik.
Az elérhető szabadon fogható tv-csatornák száma most hét, köztük az RTL Klub, a TV2, az M1 és az M2, valamint a Duna Tv. Ezen túlmenően három rádiót is hallgathatnak digitálisan az emberek, illetve két fizetős tv-csatornát is nézhetnek.
MTI/Menedzsment Fórum