A kitüntetést egy egyetemi dékánból, két egyetemi oktatóból, egy gazdasági szaklap képviselőjéből és a szervező Mass Media reklámcég képviselőiből álló hattagú bírálóbizottság ítélte oda.
Novák Tibor, a Richter Gedeon szerbiai képviseleti irodájának igazgatója nyilatkozva "szép gesztusként" értékelte a címet, amelyről a belgrádi magyar nagykövetség illetékese azt mondta, Szerbián belül komoly díjnak számít. A Szerbiában jelenlévő magyar cégek közül korábban a Mol és a Betonút nyerte el ugyanezt a kitüntetést.
A bizottság 11 kritérium alapján - többek között a nyereségességet, az üzleti etikát, az adott cég szerbiai üzleti kapcsolatait, termékei minőségét, a fogyasztók elégedettségét, a reklámstratégiát, de a társadalmi felelősségvállalást, a környezettudatosságot és az innovációt is figyelembe véve - rangsorolt több száz céget. A Richter az év "regionális" üzleti partnere lett, ebben a kategóriában 12 térségbeli ország - Magyarországon kívül Szlovénia, Horvátország, Bosznia, Macedónia, Montenegró, Albánia, Románia, Moldávia, Bulgária, Görögország és Ciprus - Szerbiában jelenlévő vállalatait utasítva maga mögé.
A Richter Gedeon 2007 óta van jelen Szerbiában. Az 1901-ben alapított vállalatnak csaknem ötezer alkalmazottja van Magyarországon és nagyjából ugyanennyi külföldön.
MTI/Menedzsment Fórum