Szemtanúk szerint a gyár "tűz- és füstpokollá" változott, mintegy száz sebesültje van a rendőri fellépésnek. A négyezer rendőr könnygázt vetett be a benzinespalackokkal fölfegyverkezett gyárfoglalók és tüntetők ellen.
A súlyos pénzügyi gondokkal küszködő dél-koreai Ssangyong Motor a csőd szélére került, miután a terepjárók gyártására szakosodott vállalat vezetése a hétvégén nem tudott megegyezni a szakszervezettel a tervezett elbocsátásokról. Emiatt a vezetők nem tárgyaltak tovább a dolgozókkal, és kilátásba helyezték a felszámolási eljárás beindítását.
A vállalat egyik vezetőjének tájékoztatása szerint a szakszervezet ragaszkodott ahhoz, hogy egyáltalán ne legyen leépítés a cégnél. A cégvezetés szerint viszont létszámcsökkentés szükséges ahhoz, hogy a társaság talpra tudjon állni, és át tudja ütemezni adósságait.
A társaságnál április közepén ismertették a túléléshez szükséges stratégiai tervet, amely egyebek mellett 2647 dolgozó, az állomány 36 százalékának elbocsátását helyezte kilátásba. A cégtől 1670-en önként távoztak, mintegy 600 elbocsátott dolgozó azonban elfoglalta gyárat, és emiatt gyakorlatilag leállt a termelés.
A dél-koreai vállalat részvényeinek 51 százaléka a kínai Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) tulajdonában van.
Az elmúlt hetekben elsősorban a francia gyári munkások és a cégek közötti atrocitások váltak világszerte ismertté. A galloknál több olyan ügy kapott médianyilvánosságot, amikor a dolgozók igen határozottan, nem egyszer a törvényeket áthágva léptek fel. Legutóbb például a tervezett elbocsátások ellen tiltakozásul a világ vezető abroncsgyártója, a Michelin egyik franciaországi gyárának négy vezetőjét négy órán tartották fogva a munkások. Arra is volt példa, hogy a munkások elfoglaltak üzemeket, ahogy azt a svéd SKF golyóscsapágygyár egyik felszámolásra ítélt franciaországi telephelyének dolgozói tették, de volt hogy a munkások lezárták az üzem kapuját, ez az amerikai Manitowoc Cranes közép-franciaországi leányvállalatánál történt.