2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kivezényelt rendőrök szerdán összecsaptak a dél-koreai Ssangyong autógyárat elfoglaló dolgozókkal. Az alkalmazottak a tervezett létszámcsökkentés miatt folyamodtak a gyárfoglaláshoz. Korábban a francia munkások léptek fel hasonló módon a megszorítások ellen.

Szemtanúk szerint a gyár "tűz- és füstpokollá" változott, mintegy száz sebesültje van a rendőri fellépésnek. A négyezer rendőr könnygázt vetett be a benzinespalackokkal fölfegyverkezett gyárfoglalók és tüntetők ellen.

A súlyos pénzügyi gondokkal küszködő dél-koreai Ssangyong Motor a csőd szélére került, miután a terepjárók gyártására szakosodott vállalat vezetése a hétvégén nem tudott megegyezni a szakszervezettel a tervezett elbocsátásokról. Emiatt a vezetők nem tárgyaltak tovább a dolgozókkal, és kilátásba helyezték a felszámolási eljárás beindítását.

A vállalat egyik vezetőjének tájékoztatása szerint a szakszervezet ragaszkodott ahhoz, hogy egyáltalán ne legyen leépítés a cégnél. A cégvezetés szerint viszont létszámcsökkentés szükséges ahhoz, hogy a társaság talpra tudjon állni, és át tudja ütemezni adósságait.

A társaságnál április közepén ismertették a túléléshez szükséges stratégiai tervet, amely egyebek mellett 2647 dolgozó, az állomány 36 százalékának elbocsátását helyezte kilátásba. A cégtől 1670-en önként távoztak, mintegy 600 elbocsátott dolgozó azonban elfoglalta gyárat, és emiatt gyakorlatilag leállt a termelés.

A dél-koreai vállalat részvényeinek 51 százaléka a kínai Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) tulajdonában van.

Az elmúlt hetekben elsősorban a francia gyári munkások és a cégek közötti atrocitások váltak világszerte ismertté. A galloknál több olyan ügy kapott médianyilvánosságot, amikor a dolgozók igen határozottan, nem egyszer a törvényeket áthágva léptek fel. Legutóbb például a tervezett elbocsátások ellen tiltakozásul a világ vezető abroncsgyártója, a Michelin egyik franciaországi gyárának négy vezetőjét négy órán tartották fogva a munkások. Arra is volt példa, hogy a munkások elfoglaltak üzemeket, ahogy azt a svéd SKF golyóscsapágygyár egyik felszámolásra ítélt franciaországi telephelyének dolgozói tették, de volt hogy a munkások lezárták az üzem kapuját, ez az amerikai Manitowoc Cranes közép-franciaországi leányvállalatánál történt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!