A Bell által 1875-ben alapított patinás vállalat, az AT&T a távolsági hívások piacának jelentős szereplője az Egyesült Államokban, míg az SBC elsősorban az ország nyugati felén, azon belül is a helyi piacokon van jelen, de mindkettőnek van érdekeltsége az adatforgalmi szegmensben is. Az élesedő versenyben az AT&T bevételei évről évre rohamosan csökkentek, és az előrejelzések sem sok jót jósoltak az egyébként rendkívül impozáns ügyfélkörrel rendelkező vállalat számára, írja a BBC News.
Az üzletkötést azonban nem ez, hanem - a két cég közlése szerint - leginkább a költségcsökkentési megfontolások indokolták: 2008-ig legalább kétmilliárd dollárnyi megtakarítást remélnek az összeolvadástól évente. A fúziót követően az egyesült vállalatoknak ezen kívül megfelelő szellemi és anyagi erőforrások állnak majd rendelkezésre az innováció ösztönzésére, amely a teljes amerikai telekommunikációs piac számára is megfelelő hajtóerőt jelenthet.
Az ügylet egyelőre az AT&T részvényeseinek és szabályozó testületének jóváhagyására vár, lezárására a cégek szerint várhatóan 2006 első felében kerülhet sor: ekkor az 1984-ben levált hét "Baby Bell"-ből a konszolidációkat követően már csak három marad.
Menedzsment Fórum
Döntött az SBC az AT&T megvásárlásáról
Az amerikai SBC Communications telefontársaság bejelentette, 16 milliárd dollárért megvásárolja korábbi partnerét, az AT&T-t. Az SBC 15 milliárd dollár értékű részvényt, valamint egymilliárd dollár speciális osztalékot fizet az AT&T tulajdonosainak a megállapodás értelmében.