Az egyik az alapanyagok árának drasztikus emelkedése, a másik a márka bevezetése a feltörekvő piacokon, ezek a piacok ugyanis a növekedés motorjai.
Rövid távon kell új megoldásokat találni az alapanyagok (szintetikus és természetes kaucsuk, acél és butadién) beszerzésére. 2005 folyamán a vállalat 455 millió eurót költött ezek megvásárlására. Ez öt év alatt 62 százalékos áremelkedést jelent dollárban, euróban mindössze 21 százalékot. A kompenzálás érdekében a gyártó emeli árait, leginkább a fejlődő piacokon. Idén a szakértők 11 százalékos alapanyag-beszerzési áremelkedést várnak, ez közel 350 millió eurós többletkiadást jelent a vállalat számára. A cég sok pénz fordít fejlesztésekre is, annak érdékben hogy csökkentse alapanyag-felhasználását. "2020-ban már kétszer annyi gumiabroncsot fogunk előállítani ugyanekkora mennyiségű alapanyagból" - közölte Édouard Michelin.
A cég jó teljesítménye már azért is figyelemre méltó, hiszen a nyugati autóipar elég erős recesszióban van. A Michelin annak is köszönheti növekedését, mivel bevételeinek 45 százaléka a nehézjárműi-iparból származik, melynek forgalma tavaly 286 százalékkal emelkedett. Ennek ellenére a tőzsde kétkedéssel fogadja a cég bejelentéseit, tegnap 5,39 százalékkal estek a részvényárak, írja a Le Figaro.
Kapcsolódó anyagok:
Beruházókat és munkaerőt vonz a Hankook
Autógumi-gyártásban már nagyhatalom vagyunk