Az előzetes felmérések alapján idén karácsonykor Amerika kétszer annyit költött internetes üzletekben, mint tavaly. A PC Data tanulmánya szerint november első hete és december 17-e között 8,7 milliárd dollárért vásároltak online az 1999-es 4,2 milliárddal szemben, ami 108 százalékos növekedést jelent. A növekedésben közrejátszhat, hogy tavalyi szezon decemberben kezdődőtt, míg idén már november elején megindult a vásárlási roham, miután az üzletek figyelmeztettek a szállítási határidőkre. A forgalom 2000-ben a december 17-én zárult héten érte el a csúcsot, 1,6 milliárd dollárt. Idén a vásárlók 40 százaléka szerint nőtt a szolgáltatások minősége, 45 százalékuk szerint nem változott, mindössze 5 százalékuk látta rosszabbnak a helyzetet. A legnagyobb áruházak között továbbra is vezet az Amazon, de szorosan mögötte sorakoznak a hagyományos áruházak online változatai: a Walmart.com, a Toysurus.com és a Kmart lánchoz tartozó Bluelight.com.
Duplázódtak a karácsonyi eladások
Az előzetes felmérések alapján idén karácsonykor Amerika kétszer annyit költött internetes üzletekben, mint tavaly.