5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A múlt héten ismét elhúzott az RTL Klub a nézőkért folytatott versenyben, a konkurens csatorna csak a vasárnap estét tudta megnyerni. Érdekesség, hogy a hét utolsó napján egy kevésbé neves amerikai vígjáték viszonylag simán verte el A gyűrűk ura-trilógia harmadik részét. A többi nap viszont az RTL fölénye egyértelmű volt, Ötvös Csöpi "aktuális" kalandjaival és a válogatott focimeccsel pedig a köztévé is feljebb tornázta számait.

A nagy dérrel-dúrral beharangozott és egy zsák pénzből felépített őszi műsorstruktúrák és új "testvércsatornák" indulása előtt a múlt héten még egy utolsó rohamra indult egymás ellen a két nagy kereskedelmi tévé a nyári uborkaszezon közepén. Ettől a héttől ismét élesedhet majd a küzdelem, hiszen az RTL újra a csatasorba állítja a Barátok közt névre hallgató csodafegyverét, míg a TV2-nél a Jóban Rosszbant küldik a semlegesítésére. De most beszéljünk egyelőre a múlt hétről.

A múlt heti nyárestéket nézve az derül ki, hogy a hét napból hatot viszonylag egyértelműen behúzott az RTL Klub, a konkurens TV2 mindössze a vasárnapi főműsoridős győzelmével vigasztalódhatott. A legnagyobb fölényt szerdán tudta kialakítani a piacvezető tévécsatorna, akkor a közszolgálati tévé és a Cool is nézőket tudott elvenni a TV2-től. A szerda estét 4,6 százalékos különbséggel nyerte az RTL vetélytársa ellen, míg a nyertes esték közül kedden volt a legkisebb az adó előnye, akkor csak 2,7 százalékkal tudták megelőzni a TV2-t.

Összességében az RTL Klub a 18-49 év közötti korosztályban a főműsoridőben (19-23 óra között) átlagosan 19,5 százalékos nézettségi arányt tudott elérni a múlt héten a TV2 16,7 százalékos részesedésével szemben. A dobogóra odafért még a Cool, mely sikerként értékelheti, hogy sikerült legyőznie a közszolgálati csatornát 7,4 százalékos átlagos nézettségével, amivel szemben az M1 csak 6,5 százalékot tudott versenybe küldeni. A Film+ 5,5 százalékos részaránya nagyjából megfelelt a szokásosnak, a Viasat3 számára viszont lassan kezd "cikivé" válni az 5 százalék alatti nézettség, most épp 4,6 százalékot értek el.

Hétfőn egészen a Tények végéig állt a lábán a TV2, utána viszont látványosan elkapcsoltak a nézők, így előbb a Fókusz, majd a Nagy durranás című vígjáték második része hozta az estét az RTL-nek, mely utána még a CSI műsorsávjában is győzött. Egy mondat erejéig visszatérve a hírműsorokra: alapvetően az látszik a múlt heti adatokban is, hogy a már a nyár elején egyórásra duzzasztott Tények jót tett a TV2-nek, hiszen hétfőn, kedden és pénteken megverte az RTL Híradóját, a maradék két napon pedig a Tények második felére kapcsolt át a nézők többsége.

Kedden a megszokott sorozatok (Castle, A mentalista, Döglött akták) hozták az RTL-nek az este nagy részét a híradók után, viszont ezen a napon a köztévé is vett el nézőket a TV2-től, hiszen A pogány madonna című filmet időnként többen nézték, mint Fekete Pákóék bohóckodását a kereskedelmi tévén. Jórészt Bujtor István és Kern András kalandjainak volt köszönhető, hogy a keddi volt az M1 második legjobb estéje. A legjobb pedig a szerda volt, amikor a magyar-izraeli válogatott focimeccs ellen csak az RTL-en futó Dallas-remake harcolt sikerrel, de Jockey Ewing visszatérése után a többség a Népstadionban zajló meccsre kapcsolt át.

Csütörtökön a TV2 csak egy kis szeletet tudott kihasítani a főműsoridőből a Tények második felével, ettől eltekintve végig az RTL uralta az estét a Dennis a komisz, majd pedig a Jéghideg otthon című filmekkel. Pénteken ehhez képest annyi volt a változás, hogy a Tények után az Aktívra és az Ezek megőrültek aktuális adására is maradtak a nézők, és csak utána nyúltak a távkapcsoló után. A hétvégén a szombat egyértelmű RTL-fölényt hozott, vasárnap viszont némi meglepetésre Eddie Murphy Oviapu című vígjátéka elég simán elverte a 11 Oscar-díjra jelölt A gyűrűk ura - A király visszatér című filmet. Lehet, hogy most bosszulta meg magát a sokadik ismétlés.

A múlt hét legnézettebb műsora a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korosztályban a Dallas visszatérése volt a képernyőre, az egész estés film sikere pedig mindenképp biztató az RTL Klub számára, hiszen a csatorna az ősszel tűzi műsorra a sorozat idei folytatását. Az pedig mindenképp az emberek érdeklődését jelzi, hogy 373 ezren kapcsoltak oda a 18-49 évesek közül, míg a teljes lakosság körében 960 ezres nézettségével a hetedik legnépszerűbb műsor lett. Utóbbi kategória élmezőnyét egyébként a TV2 uralta, az első négy helyen a Tények valamelyik adása szerepelt, csak a hírműsor tudott egymillió néző fölé kapaszkodni. A kereskedelmileg fontos célcsoportban viszont a vasárnap esti TV2-film is csak az ötödik helyre tudott beférkőzni. A reklámozóknak fontos nézők ötvenes toplistáján az RTL és a TV2 uralmát csak egy film törte meg: A pogány madonna a 47. lett.

A következő hónapokban minden bizonnyal bonyolódik majd a helyzet a nézettséget tekintve, hiszen már az RTL Klub és a TV2 is bejelentette, hogy ősszel indítják második csatornájukat. A legnagyobb kérdés az lesz, hogy az új adók milyen arányban vesznek majd el nézőket a konkurenciától illetve a saját "anyacsatornától".

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!