A nagy dérrel-dúrral beharangozott és egy zsák pénzből felépített őszi műsorstruktúrák és új "testvércsatornák" indulása előtt a múlt héten még egy utolsó rohamra indult egymás ellen a két nagy kereskedelmi tévé a nyári uborkaszezon közepén. Ettől a héttől ismét élesedhet majd a küzdelem, hiszen az RTL újra a csatasorba állítja a Barátok közt névre hallgató csodafegyverét, míg a TV2-nél a Jóban Rosszbant küldik a semlegesítésére. De most beszéljünk egyelőre a múlt hétről.
A múlt heti nyárestéket nézve az derül ki, hogy a hét napból hatot viszonylag egyértelműen behúzott az RTL Klub, a konkurens TV2 mindössze a vasárnapi főműsoridős győzelmével vigasztalódhatott. A legnagyobb fölényt szerdán tudta kialakítani a piacvezető tévécsatorna, akkor a közszolgálati tévé és a Cool is nézőket tudott elvenni a TV2-től. A szerda estét 4,6 százalékos különbséggel nyerte az RTL vetélytársa ellen, míg a nyertes esték közül kedden volt a legkisebb az adó előnye, akkor csak 2,7 százalékkal tudták megelőzni a TV2-t.
Összességében az RTL Klub a 18-49 év közötti korosztályban a főműsoridőben (19-23 óra között) átlagosan 19,5 százalékos nézettségi arányt tudott elérni a múlt héten a TV2 16,7 százalékos részesedésével szemben. A dobogóra odafért még a Cool, mely sikerként értékelheti, hogy sikerült legyőznie a közszolgálati csatornát 7,4 százalékos átlagos nézettségével, amivel szemben az M1 csak 6,5 százalékot tudott versenybe küldeni. A Film+ 5,5 százalékos részaránya nagyjából megfelelt a szokásosnak, a Viasat3 számára viszont lassan kezd "cikivé" válni az 5 százalék alatti nézettség, most épp 4,6 százalékot értek el.
Hétfőn egészen a Tények végéig állt a lábán a TV2, utána viszont látványosan elkapcsoltak a nézők, így előbb a Fókusz, majd a Nagy durranás című vígjáték második része hozta az estét az RTL-nek, mely utána még a CSI műsorsávjában is győzött. Egy mondat erejéig visszatérve a hírműsorokra: alapvetően az látszik a múlt heti adatokban is, hogy a már a nyár elején egyórásra duzzasztott Tények jót tett a TV2-nek, hiszen hétfőn, kedden és pénteken megverte az RTL Híradóját, a maradék két napon pedig a Tények második felére kapcsolt át a nézők többsége.
Kedden a megszokott sorozatok (Castle, A mentalista, Döglött akták) hozták az RTL-nek az este nagy részét a híradók után, viszont ezen a napon a köztévé is vett el nézőket a TV2-től, hiszen A pogány madonna című filmet időnként többen nézték, mint Fekete Pákóék bohóckodását a kereskedelmi tévén. Jórészt Bujtor István és Kern András kalandjainak volt köszönhető, hogy a keddi volt az M1 második legjobb estéje. A legjobb pedig a szerda volt, amikor a magyar-izraeli válogatott focimeccs ellen csak az RTL-en futó Dallas-remake harcolt sikerrel, de Jockey Ewing visszatérése után a többség a Népstadionban zajló meccsre kapcsolt át.
Csütörtökön a TV2 csak egy kis szeletet tudott kihasítani a főműsoridőből a Tények második felével, ettől eltekintve végig az RTL uralta az estét a Dennis a komisz, majd pedig a Jéghideg otthon című filmekkel. Pénteken ehhez képest annyi volt a változás, hogy a Tények után az Aktívra és az Ezek megőrültek aktuális adására is maradtak a nézők, és csak utána nyúltak a távkapcsoló után. A hétvégén a szombat egyértelmű RTL-fölényt hozott, vasárnap viszont némi meglepetésre Eddie Murphy Oviapu című vígjátéka elég simán elverte a 11 Oscar-díjra jelölt A gyűrűk ura - A király visszatér című filmet. Lehet, hogy most bosszulta meg magát a sokadik ismétlés.
A múlt hét legnézettebb műsora a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korosztályban a Dallas visszatérése volt a képernyőre, az egész estés film sikere pedig mindenképp biztató az RTL Klub számára, hiszen a csatorna az ősszel tűzi műsorra a sorozat idei folytatását. Az pedig mindenképp az emberek érdeklődését jelzi, hogy 373 ezren kapcsoltak oda a 18-49 évesek közül, míg a teljes lakosság körében 960 ezres nézettségével a hetedik legnépszerűbb műsor lett. Utóbbi kategória élmezőnyét egyébként a TV2 uralta, az első négy helyen a Tények valamelyik adása szerepelt, csak a hírműsor tudott egymillió néző fölé kapaszkodni. A kereskedelmileg fontos célcsoportban viszont a vasárnap esti TV2-film is csak az ötödik helyre tudott beférkőzni. A reklámozóknak fontos nézők ötvenes toplistáján az RTL és a TV2 uralmát csak egy film törte meg: A pogány madonna a 47. lett.
A következő hónapokban minden bizonnyal bonyolódik majd a helyzet a nézettséget tekintve, hiszen már az RTL Klub és a TV2 is bejelentette, hogy ősszel indítják második csatornájukat. A legnagyobb kérdés az lesz, hogy az új adók milyen arányban vesznek majd el nézőket a konkurenciától illetve a saját "anyacsatornától".
mfor.hu