A kedd este sugárzott program mindössze 950 ezer nézőt vonzott a képernyők elé, ami 2,2 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A reklámszempontból fontos, 14-49 éves korosztály körében is csupán hat százalékos részesedést sikerült elérnie, számol be a német Manager Magazin. Összehasonlításul: ugyanebben az időszakban Günther Jauch "Legyen ön is milliomos!" című műsora 8,45 millió embert ültetett a tévék elé, s ez 23,6 százalékos részesedésnek felel meg.
"Ha a nézőket ennyire nem érdekli a program, akkor kénytelenek vagyunk szembenézni a valósággal" - indokolta a döntést Jonh de Mol producer. A show gyakorlatilag Donald Trump amerikai multimilliárdos műsorát,a "The Apprentice"-t ("A gyakornok")vette mintául, amelyben a győztes a valóságban is a milliárdos beosztottja lehetett, 250 ezer dolláros fizetésért. A német változatban John de Mol keresett volna cégének új kreatív-igazgatót, mint utóbb kiderült, hiába.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, hasonló műsorral jelentkezik a rivális csatorna, a német RTL is. A Big Boss című műsorban tizenkét jelölt verseng egy ismert topmenedzser kegyeiért. Trump megfelelője a Németországban közismert Reiner Calmund, a Bayer Leverkusen futballklub egykori topmenedzsere lesz.
(Menedzsment Fórum)
Egy adás után megbukott az európai Trump-show
Bár a ProSieben hatalmas csinnadrattával harangozta be menedzseres reality show-ját, a Hire or Fire-t, a műsort az alacsony nézettség miatt már az első adás után azonnali hatállyal levették a programról.