2p

Magyarországon a drogériák együttes forgalma 4 százalékkal emelkedett tavaly szeptember és 2009 augusztusa között az előző év azonos időszakához viszonyítva, így meghaladta a 77 milliárd forintot - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséről szóló közleményből.

A magyar fogyasztók 20 százaléka mondta egy felmérés során, hogy leggyakrabban drogériában szerzi be a testápoló szereket és kozmetikumot. Ennél nagyobb arányban csak a németek, hollandok, osztrákok, csehek és britek nyilatkoztak hasonlóan. Ehhez képest viszont kevésbé népszerű ez a kereskedelmi csatorna Szlovákiában, Lengyelországban, Dániában és Spanyolországban. Ott csak a megkérdezettek 10-20 százaléka gyakori drogéria-vásárló.

A Nielsen által mért vegyi termékek eladása koncentrált: a magyarországi bolti forgalomból 39 százalékkal részesedtek a hipermarketek, 26 százalékkal pedig a drogériák, a legutóbbi adatok szerint. A drogériák piaci részesedése egy év alatt 1 százalékponttal nőtt.

A közlemény szerint a dm-drogerie markt idén 17 új üzletet nyitott, hálózata immár 250 egységből áll. A Rossmann 5 üzlettel bővített, összesen 186-ra. A Müller 31, a Schlecker 24, míg a DDA 22 értékesítő hellyel van jelen a magyar piacon.

Legalacsonyabb, 10 százaléknál is alacsonyabb az arány olyan országokban, ahol a nagy eladóterű élelmiszer üzletek, különösen a hipermarketek nagyon elterjedtek: ilyen Belgium, Svájc, Olaszország, Franciaország mellett Finnország, Svédország és Norvégia.

Az adatokat a Nielsen 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi eladása alapján számolta.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!