A magyar fogyasztók 20 százaléka mondta egy felmérés során, hogy leggyakrabban drogériában szerzi be a testápoló szereket és kozmetikumot. Ennél nagyobb arányban csak a németek, hollandok, osztrákok, csehek és britek nyilatkoztak hasonlóan. Ehhez képest viszont kevésbé népszerű ez a kereskedelmi csatorna Szlovákiában, Lengyelországban, Dániában és Spanyolországban. Ott csak a megkérdezettek 10-20 százaléka gyakori drogéria-vásárló.
A Nielsen által mért vegyi termékek eladása koncentrált: a magyarországi bolti forgalomból 39 százalékkal részesedtek a hipermarketek, 26 százalékkal pedig a drogériák, a legutóbbi adatok szerint. A drogériák piaci részesedése egy év alatt 1 százalékponttal nőtt.
A közlemény szerint a dm-drogerie markt idén 17 új üzletet nyitott, hálózata immár 250 egységből áll. A Rossmann 5 üzlettel bővített, összesen 186-ra. A Müller 31, a Schlecker 24, míg a DDA 22 értékesítő hellyel van jelen a magyar piacon.
Legalacsonyabb, 10 százaléknál is alacsonyabb az arány olyan országokban, ahol a nagy eladóterű élelmiszer üzletek, különösen a hipermarketek nagyon elterjedtek: ilyen Belgium, Svájc, Olaszország, Franciaország mellett Finnország, Svédország és Norvégia.
Az adatokat a Nielsen 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi eladása alapján számolta.
MTI/Menedzsment Fórum