Az új társaság nevében az Olympic márkanév biztosan szerepel majd, de valószínűleg le kell adnia néhány korábbi repülési célt, hogy a versenyhatósági jóváhagyást megszerezze. Évekig tartó tárgyalások után tavaly márciusban a görög állam a Marfin befektetői csoportnak (MIG) adta el az Olympic Airlines légitársaságot. Az eladási ár 177,2 millió euró volt. A MIG görög és dubai cégek tulajdonában van.
Az újonnan privatizált légitársaság október elsején kezdte meg működését az új formában, Olympic Air néven, mintegy 4 ezer dolgozóval a korábbi 7500 helyett. Az Olympic Airlinest - akkor még Olympic Airways néven - az ötvenes évek végén alapította Arisztotelesz Onasszisz görög hajómágnás, majd a cég 1975-ben került állami tulajdonba. Az Európai Bizottság az elmúlt években többször is a luxemburgi Európai Bíróság elé idézte Görögországot, követelve, hogy állítsa le az Olympic Airlines-nak juttatott összes állami támogatást, és követelje vissza a szabályellenesen nyújtott támogatásokat. Az Európai Bizottság állásfoglalása szerint a görög nemzeti légitársaság, az Olympic Airways és utóda, az Olympic Airlines méltánytalanul kapott körülbelül 700 millió eurónyi állami támogatást az utóbbi években, és az összeg egy részét vissza kellene térítenie a görög kormánynak.
Az Aegean a legnagyobb görög légitársaság, tavaly több mint 6,5 millió utast szállított, 10 százalékkal többet, mint 2008-ban. Hazai viszonylatban 3,8 millió utasa volt, 2 százalékkal több mint 2008-ban, míg a nemzetközi légi forgalomban 22 százalékkal tudta növelni utasai számát, 2,8 millióra.
MTI