A Verdict kiskereskedmi elemző cég szerint 2004-ben egymillió fontra tehető az az összeg, amit a vásárlók globálisan megtakarítanak Nagy-Britanniában a leértékeléseken. A nagyobb hálózatok leértékelései háztartásonként negyven font kiadás-csökkenést jelentenek.
Az élelmiszerárak terén egy évtizede nem voltak olyan kedvező akciós árak, mint az utóbbi időszakban. Az árháború elsősorban a szigetországban piacvezető Safeway és konkurensei között zajlik. 2003-ban a Tesco felülkerekedett a Safeway-n, 20,8 százalékos részesedést érve el a piaci szegmensen.
A Morrisons kiskereskedelmi láncot jellemzik a legradikálisabb leértékelések, és ezért a többi piaci szereplő is kénytelen mérsékelni árait.
Egymilliárd fontot takarít meg a vevőknek az árháború
A szuper- és hipermarketek közt folyó, egyre élesebb vetélkedés, mely főként az árak letörésében nyilvánul meg, elsősorban a vásárlóknak kedvez.