Tavaly óta Nagy-Britanniában ugrásszerűen megnőtt azoknak az eseteknek a száma, mikor megtámadták a bolti személyzet tagjait. A British Retail Consortium felmérése szerint egyedül az agresszív vevők által okozott anyagi kár csökken. Míg 2003-ban 960 millió font értékben okoztak kárt a támadók a szigetországi üzletekben, ez 2004-re 420 millió fontra csökkent.
Mindez a jobb biztonsági berendezéseknek köszönhető: 1,7 milliárd fontra nőtt a befektetett összeg a 2002-es 1 milliárd
fontról.
A biztonsági- és jelzőberendezések azonban nem védik meg az üzletek személyzetét a szóbeli és fizikai attrocitásoktól, melyek [ajanlo=73][igazitas=left/] egyre jobban fokozódnak. Száz üzletre negyvenhárom támadás esett a múlt évben, azaz majdnem minden második bolt dolgozói szenvedtek a fizikai erőszaktól. Különösen az éjszaka is nyitva tartó kereskedelmi egységekben foglalkoztatottak vannak veszélyben. Az eladók főleg akkor járhatnak rosszul, ha valakit lopáson érnek, és megpróbálják az illetőt feltartóztatni.
2002-ben száz üzletre még csak 36 fizikai sérüléssel járó támadás esett Nagy-Britanniában. A fenyegetően fellépő vevők 2002-ben az üzletek 86 százalékában jelentek meg, 2004-ben viszont már 318 agresszív esemény történt száz üzletre vetítve. A szóbeli attrocitások száma 127 százalékára növekedett a két évvel ezelőtti aránynak.
(Menedzsment Fórum)
Egyre agresszívebbek a fogyasztók
Egyre nagyobb méreteket ölt a kereskedelemben dolgozók elleni erőszak egy felmérés szerint.