2p

Hazánkban 1997 óta leginkább az ásványvizek kedveltsége nőtt, míg a szénsavmentes gyümölcslé esetében mérsékelt emelkedést, a szénsavas üdítőnél pedig stagnálást érzékelünk.

A saját márkák piaci pozíciójának alakulása a visegrádi négyek mindegyikében pozitív, csakúgy, mint az ausztriai piacon. A további növekedés előfeltétele a kutatók szerint a saját márkás termékek kínálati palettájának folyamatos, prémium termékekkel való bővítése - itt fontos szerepet kaphat többek között a vonzó csomagolás. A már megszólított vásárlók árérzékenysége is tényező lehet a kereskedelmi márkák növekedésében.

Nálunk is nő a saját márkák súlya

A magyar piacon az úgynevezett hideg italok mindhárom vizsgált szegmensében egyre nagyobb súllyal vannak jelen a kereskedelmi márkák, melyek sikere egyszerre több tényezőtől is függ, bár e tényezők közül továbbra is az ár kap kiemelkedő szerepet.

A legtöbben a szénsavmentes üdítőket kedveljük

A GfK Étkezési szokások felmérése szerint a lakosság több mint háromötöde fogyaszt különösen szívesen szénsavmentes gyümölcsleveket. Emellett a fogyasztók fele különösen szívesen csillapítja szomját ízesített szénsavas üdítőitalokkal. Az ásványvizet különösen kedvelők aránya 1997 óta mintegy megduplázódott: míg 1997-ben még a megkérdezettek 41 százaléka, addig 2005-ben már tízből mintegy nyolc ember az ásványvíz mellett tette le voksát. Az ásványvizek kedveltsége nagyjából nemtől független, ám míg a szénsavmentes gyümölcslevek elsősorban a hölgyek, addig a szénsavas üdítőitalok a férfiak körében különösen népszerűek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!