2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Már november elején elkezdik vásárolni a magyarok a karácsonyi ajándékcsomagokat testápoló szerekkel és kozmetikumokkal, derül ki egy kutatásból. Ilyen ajándékcsomagokból több mint három milliárd forint értékben adtak el tavaly.

Egyre népszerűbb karácsonyi ajándék néhány testápoló szer és kozmetikum, dekoratívan összecsomagolva. Ilyen ajándékcsomagokból több mint három milliárd forint értékben adtak el a kiskereskedelemben tavaly; kilenc százalékkal többet,  mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató intézet. 

November első hetében kezdődött érzékelhetően emelkedni az ajándékcsomagok vásárlása tavaly. Végül a karácsonyi csomagok teljes forgalmának közel kétharmada három hét alatt bonyolódott le. A forgalom nagyobb része, 59 százaléka jutott a nők számára összeállított ajándékcsomagokra, míg a többit férfiaknak vásárolták.

Az ajándékozók összecsomagolva a legtöbbet dezodorból és tusfürdőből tettek a csomagokba, egyaránt közel 1 milliárd forint értékben. Utánuk sorrendben a test- és kézápoló krém, szappan majd sampon következik. Ugyanakkor szélesedett a választék, mmíg tavalyelőtt november-decemberben az üzletek 733 különböző ajándék-összeállítást kínáltak, addig múlt évben már 877-et. A növekedés oka, hogy a korábbi évekkel szemben több gyártó jelent meg karácsonyi ajándékcsomagos kínálattal. 

A mennyiségi eladás stabilan 2 millió darab csomag tavaly is, az ezelőtti évben is. Ugyanakkor a piac némileg eltolódott a legalacsonyabb áraktól a közepesek irányába.

Változott a kereskedelmi csatornák pozíciója. Értékben a drogériák egyik évről a másikra 9 százalékkal több ajándékcsomagot forgalmaztak. A 400 négyzetméteres és kisebb üzleteknél pedig plusz 10 százalékot regisztrált a Nielsen. A hipermarketek forgalma 12 százalékkal csökkent, míg a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres bolttípusé 18-cal. Így a hipermarket piaci részesedése tavaly november-decemberben az ajándékcsomagok értékben mért eladásából 56 százalék, a drogéria mutatója 37, a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb csatorna részaránya 4, míg a 401-2 500 négyzetméteres üzlettípusé 3 százalék.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!