Kispál Edit, a FEOSZ szóvivője elmondta, hogy a békéltető testületek egyfajta alternatív vitarendezési fórumok, ahol a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet gyors - legfeljebb 90 napos - eljárásban rendezheti vitás fogyasztóvédelmi ügyét.
A békéltető testületek - amennyiben a fogyasztónak adnak igazat - ajánlása nem kötelezi semmire a gazdálkodó szervezetet, csak abban az esetben, ha a szervezet az eljárás kezdete előtt így nyilatkozik - magyarázta Kispál Edit.
Hozzátette, hogy az eljárások mintegy három százalékában nyilatkoznak a gazdálkodó szervezetek arról, hogy a békéltető testület ajánlását elfogadják. A FEOSZ közlése szerint, az ügyek mintegy 30 százaléka zárul kölcsönös megegyezéssel és 30 százalékban utasítják el a fogyasztó panaszát. A békéltető testületi eljárás ingyenesen igénybe vehető, az a fogyasztóvédelmi törvény értelmében állami támogatással működik.
A legtöbb panasz a hibás teljesítéssel kapcsolatos, gyakoriak a lábbelikkel, bútorokkal szemben felmerülő minőségi kifogások - áll a közleményben. Ezt követik az építőiparral kapcsolatos panaszok, amelyek jelentős részét az új vagy használt lakásokkal kapcsolatos esetek teszik ki (minőségi kifogások, késedelmes teljesítés).