Komoly kihívások elé állítja a marketingeseket is, hogy folyamatosan növekszik az autóvásárlók átlagos életkora Németországban. Ma az új kocsitulajdonosok 47 százaléka 50 év feletti, s az előrejelzések szerint 2015-ig arányuk meg fogja közelíteni a 60 százalékot.
Ezt mutatja a B&D Forecast előrejelzésekkel foglalkozó intézetének tanulmánya, amelyből a német gazdasági hetilap, a WirtschaftsWoche idéz. A várható fejlemények következtében az autógyártóknak hosszútávon csökkenő forgalommal kell számolniuk, mondta Ferdinand Dudenhöffer, a kutatás vezetője. Az idősebb emberek ugyanis a fiatalokhoz képest értékesebb járműveket vásárolnak, azokat kevesebbet használják, ráadásul hosszabb ideig tartják meg őket.
A trend okozta változásokra nem csak a fejlesztő-mérnököknek, de a marketingeseknek is fel kell készülniük. Valószínűleg gyorsan nő majd a biztonságot és kényelmet szolgáló berendezések (elektronikus ajtózár, követési távolságot érzékelő szenzorok, nyomkövetést segítő készülékek) iránti igény. A hirdetésekben pedig az autógyáraknak az idősebb vásárlókat vonzó tulajdonságokat is hangsúlyozni kell.
Egyre több idős német vesz új kocsit
Növekszik az autóvásárlók átlagos életkora Németországban. Ma az új kocsitulajdonosok 47 százaléka 50 év feletti, s az előrejelzések szerint 2015-ig arányuk meg fogja közelíteni a 60 százalékot.