2p

A Swatch svájci óraipari csoport azt jelentette, hogy forgalma az idei első félévben 13 százalékkal nőtt, nyeresége viszont 23,6 százalékkal, mivel a nagyobb profitot biztosító luxusórák iránti kereslet megugrott. A csoporthoz tartoznak olyan luxusmárkák, mint a Breguet, a Blancpain, a Glashütte vagy az Omega.

A Swatch illetékese jelezte, hogy az idei évre tartós eredménynövekedésre számít, vagyis az óraipari csoport újabb rekordokat írhat üzleti könyveibe a tavalyi rekordok után.

Mint közölték, a legjobban a legdrágább órák eladása fejlődik. Ezt némi meglepetéssel tapasztalták, mivel politikailag bizonytalan időszakokban, a háborúk vagy a terrorista merényletek árnyékában a fogyasztók általában hajlamosak óvatosabban költeni.

Ám ez ezt is jelenti, hogy például az úgynevezett vámmentes boltok forgalma megnő, s ezekben a luxuscikkeket szívesen keresik. Emellett a nemzetközi gazdaságban a vásárlók jó híreket hallhatnak: ismét lendületben van az amerikai és a nyugat-európai gazdaság. Ez utóbbi hírek stimulálják a drága dolgok vásárlását, így a luxusórákét is.

Nem véletlen, hogy a svájci óraexport 15 és fél százalékkal lendült fel, s miközben a kereslet a 125 eurónál olcsóbb órák iránt inkább visszaesik, a 2 ezer euró közelében lévő óráké fellendül. Az idén 30 százalék körüli ez a növekedés.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!