3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már utazási döntéseink 65 százaléka köthető az internethez - derül ki a British Airways és a NagyUtazás.hu 2003. évi felméréséből, amely az utazási szokások és az internet kapcsolatát vizsgálta.

Az internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatása egyre inkább érezhető a British Airways és a NagyUtazás.hu második közös felmérésének eredménye szerint. Nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) internetezők 65 százaléka választja az információs szupersztrádát, 33 százalékuk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban.

A 350 fős mintán végzett felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások egy helyet léptek előre a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján. A turisztikai és utazási szolgáltatások immár a harmadik helyen állnak az internetes banki szolgáltatások és a könyvek online értékesítési rangsorában, megelőzve ezzel a tavaly még kelendőbb zenei áruféleségeket, CD-ket és DVD-ket.

A 2002. májusában végzett első felmérés az internetezők 54 százaléka esetében átlag napi 30 perc online időt mutatott, ma viszont már csak a megkérdezettek 20 százaléka tölt ennyi időt az interneten, 42 százalékuk naponta 1-2 órát ül a számítógép képernyője előtt.

Átrendeződés tapasztalható a keresett hírek típusa tekintetében is. Míg az első felmérésben a megkérdezettek 85 százaléka friss és aktuális hírekért, 77 százaléka utazási információkért látogatott a virtuális világba, addig mára az olló összezáródott, így az utazási információk és kínálatok iránti tájékozódás ugyanolyan prioritással bír az internetes barangolásaink okai között, mint az aktuális hírek. Ezeken a híreken túlmenően, a korábbi felmérésben a megkérdezettek mintegy 69 százaléka a munkával és tanulással kapcsolatos információkat is rendszeresen böngészett az interneten, de mára ez a hírtípus veszített népszerűségéből és már csak a felmérésben megkérdezettek 51 százalékát vonzza a számítógépek elé.

A hírtípusok prioritásának átalakulásával párhuzamosan változott az internet, mint információs csatorna utazási döntéseinkre gyakorolt hatása is. Míg a British Airways és a NagyUtazás.hu korábbi felmérésében a válaszadók 60 százaléka jelentette ki azt, hogy utazási döntéseinek alapja az ebből az interaktív csatornából származó információ, addig ez az arány mára 65 százalékra nőtt. A világháló használatának térnyerése az Online foglalások terén is megmutatkozik. Míg a légitársaság és az utazási portál korábbi felmérésében a válaszadók 28 százaléka mondta azt, hogy utazásának olyan fontosabb elemeit, mint például a szálloda és a repülőjegy, legalább egyszer lefoglalta már online módon, addig mostanra ezen internet használó utazók köre 33 százalékra bővült.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!