3p

Az elmúlt egy évben tovább nőtt az online banki szolgáltatásokat igénybevevők száma hazánkban. A budapestiek és a megyeszékhelyek lakói más települések lakosainál nagyobb arányban használják a kényelmi szolgáltatást. – derül ki az NRC Piackutató és a TNS VMR kutatásának adataiból.

Számos előnye ismert az internet banking szolgáltatások használatának, így egyszerűbben és gyorsabban indíthatunk tranzakciókat, adhatunk állandó megbízásokat, követhetjük nyomon számlaforgalmunkat anélkül, hogy be kellene fáradnunk a bankfiókba, ráadásul a szolgáltatás a nap 24 órájában igénybe vehető. Míg korábban az emberekben számos fenntartás élt az internet megbízhatóságával szemben, kiváltképp pénzügyeik kapcsán, mára a magas biztonsági intézkedéseknek hála, a bankoknak sikerült legyőzniük ezt a gátat, és az online bankolók és ezen keresztül a kényelmet választók száma folyamatosan növekszik.

A 18-69 éves netezők 85 százaléka rendelkezik folyószámlával, amelyhez több mint 40 százalékuk vesz igénybe online banki szolgáltatást. Internetes bankolással nem csak a fiatalabbak élnek; a középkorú és idősebb korosztály tagjai is hasonló magas arányban használják az ügyintézés e formáját.

A nemek szerinti megoszlást vizsgálva azonban a férfiak egyértelmű fölénye figyelhető meg. Míg a nők körében a folyószámlával rendelkezők 34 százaléka veszi igénybe az elektronikus bankolást, addig a férfiak csaknem fele él a lehetőséggel és használja ki a belőle eredő előnyöket. Az erősebbik nem nagyobb kezdeményezőkészsége egyrészt abból is adódhat, hogy a férfiak jellemzően nyitottabbak az új szolgáltatások iránt, de akár az is szerepet játszhat benne, hogy a nőknek a bizalom kialakulásához nagyobb szükségük van a személyes kontaktusra, a közvetlen kommunikációra.

Az online bankolás igénybevétele településtípusonként is eltérő. A szolgáltatást használók aránya a fővárosban a legmagasabb; a folyószámlával rendelkező budapestiek fele rendelkezik elektronikus hozzáféréssel folyószámlájához. A megyeszékhelyeken ez az arány 44, egyéb városokban és falun, valamint a községekben 33 százalék.

A kényelmi szolgáltatás erőteljesebb preferálása a fővárosiak körében több tényezőből is adódhat. Bár a bankfiókok száma és sűrűsége magasabb mint vidéken, ez azonban nem jár egyértelműen együtt az egy fiókra jutó alacsonyabb ügyfélszámmal. A kényelmi szempontok és a sorbaállás kiiktatásán túl az eltérő társas viselkedési kultúra is befolyással lehet az internetes bankolást választók ilyetén összetételére; például hogy vidéken inkább igénylik az emberek a személyes kapcsolatot a bankfiókban, mint a fővárosban.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!