Az idén 64 millióan játszanak majd havonta legalább egy alkalommal valamilyen játékot mobil készülékükön és számuk 2014-ig közel 95 millióra emelkedik majd. Az eMarketer számításaiban nem veszi figyelembe az üzleti értelemben semlegesnek tekinthető, a mobil készülékekre eredetileg telepített játékokat, hanem csak a letöltéssel bevételt generáló, illetve online játékokat.
Az okostelefonokon és a hagyományos mobiltelefonokon űzött mobil játékok egyaránt népszerűek, de a súlypont az okostelefonok felé tolódik el a készülékek részarányának növekedése miatt. A comScore felmérése szerint az okostelefonok már a játékpiac 42 százalékát fedik le. Mindkét szegmens az olyan hagyományos játékokat kedveli, mint a Sudoku vagy a Scrabble, de szenvedélyesebb játékosok már mobil készülékeiken is a játékkonzolok minőségével vetekedő játékokat űznek. Az eMarketer számításai szerint a mobil játék piac az idén 850 millió dolláros bevételt érhet el az Egyesült Államokban, jórészt játékletöltési díjakból. 2014-re viszont a forgalom már elérheti az 1,5 milliárd dollárt is.
Ezzel párhuzamosan emelkedik majd a hirdetési és reklám szolgáltatásokkal elért forgalom is, ami a 2010-es 6,5 százalékos bevételi arányról 2014-re 12 százalék fölé növekedhet. A lassan már közel egymilliárdos mobil játék piac nagynak tűnik, a teljes számítógépes játékpiacnak azonban a TNS és Newzoo piackutatók számításai szerint csak 4 százalékát adja az Egyesült Államokban.
MTI