1p

Nem gyakoribbak az online kereskedelemben elkövetett csalások, mint a hagyományos vásárlás során bekövetkező visszaélések. A fogyasztók mindig is - okkal - tartottak attól, hogy netes vásárlásaik során rossz kezekbe kerülnek személyes adataik, egy friss tanulmány szerint azonban a csalások mértéke nem nagyobb, mint az "offline" kereskedelemben.

A Merchant Risk Council (MRC) tanulmánya szerint a kártyás visszaélésekből adódó kártérítések átlagosan a forgalom 0,1 százalékát teszik ki boltonként. A válaszadó online boltosok csaknem fele (48 százalék) nyilatkozott így, ami jelentős javulás az utóbbi évekhez képest.

Érdekes, hogy a csalások megelőzésére hivatott eszközök (cím- és kártyaellenőrzők) számának növekedésével párhuzamosan csökken azok hatékonysága - írja az eMarketer. "Ahogy egyre szélesebb körben terjednek el a biztonsági megoldások, a hatékonyságuk lecsökken, s így a csalók számára könnyebb azokat kijátszani" - állítja az MRC elemzője. Hozzátette: "A szereplők ezt felismerték, s válaszadóink 76 százaléka tett annak érdekében, hogy biztonságosabbá tegye üzletét."

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!