Megnyílt az út a minden piaci szereplő által etalonként elfogadott, korszerű internetes közönségmérési rendszer hazai bevezetése előtt. Az ügynökségek és a magyar online piacon meghatározó médiumok lényegében egy időben írtak ki pályázatot az ilyen mérésekben érdekelt kutatócégek számára, és mindkét pályáztató fél az Ipsos Zrt. és a Gemius SA alkotta konzorcium ajánlatát tartotta a legalkalmasabbnak.
Az ajánlatkérő médiacégek és a pályáztatásban részt vevő ügynökségek az azonos választást követően közösen folytattak tárgyalásokat a kiválasztott kutatókonzorciummal, amelynek eredményeként már elindulhatott a szerződéskötés folyamata is. Így az Ipsos-Gemius konzorcium által jegyzett gemius/Ipsos Audience online közönségmérési szolgáltatás biztosítja 2010 végéig (opcionálisan 2011-2012-ben) a piac számára az egyenértékes online közönségadatokat.
A médiumok és az ügynökségek képviselői azt emelték ki, hogy az Ipsos–Gemius konzorciummal egy olyan partnerre esett a választás, amely egyesíti a technológiai képességeket és a médiapiaci, médiakutatói tudást, tapasztalatot, és elkötelezett az online piac fejlődése mellett. Ráadásul egy olyan rendszert választottak, amely tucatnyi országban működik.