3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vasutas szakszervezetek együtt értékelik majd a kormány döntése nyomán kialakult helyzetet, és határoznak a további lépésről, a tárgyalást a kormánnyal tovább folytatják.

Bárány Balázs, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) alelnöke az MTI-nek elmondta, hogy számukra elfogadhatatlan a kormány döntése a vasútvonalak bezárásáról. A kollektív munkaügyi vitában egyértelműen megfogalmazták elvárásaikat, ebből semmi nem teljesült eddig. Érthetetlennek nevezte, miért gondolja a kormány, hogy figyelembe vette az érdekképviseletek álláspontját a döntés meghozatalakor, hiszen politikai szempontból egy-két vonalat kiemeltek a bezárásra ítélt vonalhalmazból.

Bárány Balázs úgy vélekedett, hogy semmi sem végleges, így a kormány döntése sem, és majd eldől, hogy a vasutasok hogyan reagálnak a kormánydöntésre. A VDSZSZ alelnöke emlékeztetett arra, hogy az öt vasutas reprezentatív szakszervezet együttműködik, hétfőn folytatják a tárgyalást a kormánnyal a kollektív munkaügyi vita keretében. Szerinte szükséges a sztrájk, mert cinikus módon kezeli a kormány a kérdést.

Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezete ügyvezető alelnöke szerint a kormány szakmaiatlan döntést hozott a 29 és fél mellékvonal bezárásáról, ezzel szembe megy a társadalmi akarattal. A bezárással járó összes negatív következmény visszahull a kormányra, és a kormány a felelős azért, hogy képes volt ennyire szakmaiatlan döntést hozni - mondta az MTI-nek.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete egyetlen vonal megszüntetését sem támogatja, ez a döntés számukra elfogadhatatlan, nem beszélve a keleti kistérségek munkavállalóiról, lakóiról. Az oldalegyeztetés lehetséges, de hogy ennek mi lesz az eredménye az az öt szakszervezet megbeszélésén dől el - hangsúlyozta Borsik János.

Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezete elnöke szerint a szakszervezetek véleményét nem vette figyelembe a kormány a döntés meghozatalakor, és 29 és fél vonal bezárásról egyáltalán nem hangzott el javaslat. A VSZ elnöke szerint nem lehet tudni, mit ért az alatt a kormány, hogy a vonalbezárás nem jár létszámleépítéssel, mert előbb-utóbb hatni fog a vonalbezárás a foglalkoztatásra is.

Az öt reprezentatív vasutas szakszervezet közösen értékeli a helyzetet és dönt a továbblépésről. Ha sztrájkra kerülne sor, a VSZ ragaszkodik ahhoz, hogy ennek az időpontját legalább 48 órával előbb bejelentsék - tette hozzá.

Buzásné Putz Erzsébet, a Mérnökök és Technikusok Szakszervezete elnöke utalt arra, hogy legalább 6-7 további kulcsfontosságú vonalat tudnának megnevezni, amelyet nem lenne szabad bezárni, a többi szakszervezettel konzultálva fognak dönteni a további lépésről. Enzsöl Róbert, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezetének érdekvédelmi társelnöke elmondta, hogy nem adják fel a küzdelmet a mellékvonalakért, a foglalkoztatás megtartásáért.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!