4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Más kerül a karácsonyi kívánságlistákra: a férfiak számítástechnikai termékekről, mobiltelefonról és GPS-ről, a nők új ékszerről és ruháról álmodoznak, mégis a legtöbb helyen könyv kerül a fa alá – többek között ez derült ki a Depo.hu és KutatóCentrum közös felméréséből, melyben a karácsonyi ajándékozási szokásokat vizsgálták.

A nők és a férfiak egyaránt részt vesznek a karácsonyi ajándékvásárlásban, és leginkább a könyvesboltban, ruházati és sportfelszerelést árusító üzletekben lehet az ünnepek előtt tumultusra számítani – derült ki a KutatóCentrum és Depo.hu online piactér közös internetes felméréséből. A válaszadók mintegy kétharmada könyvvel szeretné meglepni szeretteit, emellett a top3-as listán helyet kaptak még a ruházati cikkek és kiegészítők, valamint az egészséggel kapcsolatos és szépségápolási termékek.

A nemek között természetesen megfigyelhető néhány eltérés az ajándékvásárlás terén: míg a hölgyek 60 százaléka tervezi kozmetikumok, parfümök, wellness- és fitnesztermékek beszerzését, addig a férfiaknak csupán 43 százaléka. Ők azonban a gyengébb nemhez képest szívesebben válogatnak a különböző számítástechnikai termékek, telefonok és szórakoztató elektronikai cikkek közül. A számítástechnikai termékek közt a mobiltelefonok és kiegészítők, valamint a számítógép-alkatrészek a legnépszerűbbek, míg a szórakoztató elektronikai cikkek közt a fényképezőgépek és tartozékai, a DVD- és CD-lemezek, valamint az LCD és plazma televíziók.

Utazást várunk, zoknit ajándékozunk

A vágyott ajándékok toplistája teljesen más képet mutat: jellemzően drágább meglepetésekről álmodozunk, mint amit ajándékba szánunk. Az első két helyre ugyan szintén a ruházati cikkek és kiegészítők, valamint a könyvek kerültek, de a tervezett ajándékokhoz képest sokkal kisebb arányban. A szépségápolási termékeket a számítástechnikai cikkek szorították le a dobogóról: a válaszadók közel 40 százaléka látna szívesen a fa alatt egy új mobiltelefont vagy notebookot, míg csupán egynegyede örülne őszintén egy parfümnek vagy krémnek.

Az egyik legnagyobb különbség az utazások tekintetében mutatkozott: míg a megkérdezettek közel 30 százaléka kapna szívesen ajándékba egy utat, addig csupán négy százalék tervezi, hogy ezzel a viszonylag költséges ajándékkal lepi meg szeretteit. A szórakoztató elektronikai cikkek közt is a drágábbak a népszerűbbek: leginkább egy LCD tévének örülnénk, míg az ajándéklistákon előkelő helyet elfoglaló DVD- és CD-lemezek csupán a negyedik helyre kerültek a kívánságlistákon.

A nők természetesen egészen más dolgoknak örülnének, mint a férfiak: utóbbiak közel fele számítástechnikai termékeket, telefont vagy GPS-t látna legszívesebben a fa alatt, míg a nők közel 60 százaléka egy új ruháról vagy ékszerről álmodozik. A férfiak – nem meglepő módon – legkevésbé kozmetikumokra vágynak, míg egy hölgy számára egy autóelektronikai kütyü szinte biztosan rossz ajándékválasztást jelent.

Közel másfél millióan vásárolnak ajándékot online

Az ünnepek előtti tolongás elkerülésére sokan veszik igénybe a netet: a megkérdezettek több mint háromnegyede tájékozódik az interneten, sőt, a tájékozódók fele úgy tervezi, hogy a vásárlás egy részét is online bonyolítja. Ez azt jelenti, hogy több mint 1,3 millióan a világhálón szeretnék a karácsonyi beszerzés egy részét intézni, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

Meglepő, hogy leginkább a falvak és kisközségek lakói hívják segítségül a netet: a fővárosiakhoz hasonlóan több mint 42 százalékuk vásárlásra is használni fogja, de míg a budapestiek hat százaléka egyáltalán nem veszi igénybe a világhálót a karácsonyi ajándékvásárláshoz, addig a kisközségben élők csupán 3,5 százaléka.

Egy-egy közeli családtag ajándékára mintegy 10 ezer forintot szánunk. A férfiak többet, átlagosan közel 11 ezer forintot költenek, míg a nők nem egészen 7500 forintot. Az erősebb nem minden huszadik képviselője 40 ezer forintnál is drágább ajándék vásárlását tervezi, míg a hölgyeknél ez az arány nem éri el az egy százalékot sem.

Csupán minden negyedik válaszadó várja ki december közepét az ajándékvásárlással, közel 30 százalék még november végéig gondoskodik az ünnepekről. Az idősebbek előrelátóbbak: az 50 év felettiek csupán 16 százaléka hagyja az ünnepek előtti hetekre a bevásárlást.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!