Lapértesülések szerint a fapados légitársaságnak 20-30 millió eurót kell valahonnan szereznie, hogy télen is repülhessenek a gépei, ezért lenne szükség a tőkebevonásra. A cég csütörtökön már fel is vett 10 millió eurós - értesülések szerint jelzálogalapú - hitelt a York Global Finance nevű pénzalaptól.
Az egykor a magyar, de jelenleg már csak osztrák, cseh és szlovák fővárosból tevékenykedő légitársaságnak 30 százalékban a nevezett pénzalap a tulajdonosa. A hitelt a folyó működés és a majdani téli pénzigények fedezése céljából vette fel.
A légitársaság vezérigazgatója közölte, hogy jövőre a társaság profitot is kigazdálkodhat. Hat éve üzemel a cég, eddig nyereséget nem termelt. Összesen 15 repülővel dolgozik, mintegy negyven európai várost szolgál ki.
Ahhoz, hogy profitot tudjon termelni a vállalat, arra lenne szükség, hogy jelentősen csökkenjen az olaj világpiaci ára. A magas olajár ugyanis a többi cégnél is jobban sújtja a fapados légitársaságokat. A napokban a Ryanair vezetője nyilatkozott úgy, hogy a nyár közepén tapasztalt 140 dolláros olajár mellett legjobb esetben is csak elkerülni tudják a veszteséget, mely akár 60 millió euró is lehet. ha azonban marad a mostani 100 dolláros árfolyam, akkor nyereséges lehet az ír tulajdonű cég - tette hozzá a vezető.