3p

A világ egyik legnagyobb piackutató vállalata, az NPD Group legújabb jelentése szerint a gyerekek egyre több elektronikus terméket használnak, sőt legtöbbjüknek már hatéves korától saját számítógépe, videójátéka vagy tévéje van.

7 éves kortól használunk DVD-t

A gyártóknak egyre inkább az új, "digitális" generációnak kell készíteniük termékeiket. Ez "A Gyermekek és az elektronikai termékek" című tanulmány legfontosabb konzekvenciája, legalábbis a készítő NPD szerint.

A felmérésből kiderült: a 4-14 év közötti gyerekek több mint 40 százalékának van saját videójátéka, közel 40 százalékának CD-lejátszója, 31 százalékának pedig televíziója. Ugyanakkor nem ezek a legnépszerűbb elektronikai cikkek körükben, hanem a PC, amelyet 94 százalékuk használ. A rangsorban a DVD-lejátszók és a tévék férnek még fel a dobogóra.

A kutatásból olyan érdekességekre is fény derült, minthogy a gyerekek 7 éves koruktól használnak aktívan DVD-lejátszót, digitális fényképezőgépet vagy valamilyen zenei lejátszót, sőt az egy évvel ezelőtti felméréshez képest fél évvel korábban tanulják meg kezelni ezeket a termékeket. Ráadásul a tavalyi adatokhoz képest a 4 és 14 év közötti fiatalok közül kétszer annyi rendelkezik valamilyen elektronikus lejátszóval és digitális fényképezőgéppel, míg a mobiltelefont használó fiatalkorúak száma 50 százalékkal nőtt.

Szülők kontra gyerekek: külön barlangokban

Anita Frazier, a jelentés írója szerint a kiskorúak csupán szüleik és idősebb testvéreik szokásait követik. Azt látják, hogy ők sokat használják az elektronikus termékeket, s ennek egyenes következménye az ő körükben is ezek terjedése. Az azonban Frazier szerint is figyelemre méltó, hogy milyen sok saját termékkel rendelkeznek. Ennek oka valószínűleg részben abban keresendő, hogy a felnőttek hozzánőttek saját "kütyüjeikhez" és ezért nem szívesen osztják meg azokat még gyermekeikkel sem, inkább nekik is vesznek egyet.

A digitális termékek persze nem csak a fiatalkorúak körében hódítanak gyorsan. A Consumer Electronics Association (CEA) márciusi felmérése szerint egy átlagos amerikai háztartásban 26 elektronikus cikk található meg, és mintegy 1200 dollárt költenek évente ezekre. A tanulmányból az is kiderül, hogy az MP3-lejátszók arányának növekedése volt a legnagyobb: ez 15-ről 25 százalékra nőtt. A gyermekes családok esetében azonban a digitális fényképezőgép a sláger, amely 87 százalékuknál megtalálható.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!