2p

Elkezdődhet Budapesten az elektronikus jegyrendszer bevezetése a közösségi közlekedésben, a képviselők György István főpolgármester-helyettes javaslatát szerdán egyhangúlag fogadták el.

A tarifarendszer-projekt első lépéseként a főváros megbízza a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy kezdje el a projekt előkészítését. György István főpolgármester-helyettes a vitában elmondta, hogy december 31-ig kell a megvalósítást előkészítő feladatokat befejezni.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója azt mondta, a lemaradás a jegyrendszerben évtizedekben mérhető, de ez lehetőséget is rejt magában: egy lépéssel be lehet hozni a lemaradást. Szaniszló Sándor szocialista képviselő azt kérdezte a vitában, hogy mennyibe kerül a rendszer kiépítésre, mi a fedezet, és vannak-e megtérülési számítások. Vitézy Dávid úgy válaszolt: a BKV-nak 10 milliárd forintos kárt okoznak a bliccelők, így pénzügyileg is megtérülő beruházásról lehet szó. A pontos számításokat az előkészítés során végzik el. György István hozzátette: a világ minden városában megtérült a rendszer.

A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes előterjesztésében hangsúlyozta, hogy a jelenlegi, papíralapú jegy drága, rugalmatlan és kényelmetlen az utasok szempontjából, veszteséges, nehezen ellenőrizhető, valamint kevés információt ad a szolgáltatónak.

A BKK több konzultációt is folytatott, ezek alapján az elvárások között szerepel, hogy a rendszer automatikusan alkalmazza az utazási paraméterek alapján a kedvezményeket, és alkalmas legyen a parkolási bírságok, behajtási díjak kezelésére is. Szükség van továbbá arra, hogy a rendszer felszálláskor jelezze, érvényes-e a jegy, a díjfizetésre használt összeget pedig ATM-en vagy internetes felületen keresztül is fel lehessen tölteni. A BKK ezen túlmenően forgalmi információkat is szeretne kapni az új elektronikus rendszerben, ezért azt is elvárják, hogy az utazási szokásokról, a járatok kihasználtságáról és a járatokon jelentkező menetdíjbevételekről is minél pontosabb adatokat rögzítsen.

Bár György István a rendszer kivitelezésére nem írt pontos összeget, jelezte, hogy a beruházás megtérülését a jegyek és bérletek forgalmazási költségeinek csökkentésétől, a bliccelés visszaszorulásától és a közösségi közlekedés optimalizálásától várja.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!