A szegedi önkormányzat összesen kilenc járművet vásárolt mintegy 4,5 milliárd forintért, a vételárból 4 milliárd forintot uniós támogatás fedez. Az új villamos az első alacsonypadlós jármű, amely magyar vidéki nagyvárosban üzembe állhat – mondta korábban Botka László (MSZP) szegedi polgármester.
Jerzy Berg, a PESA Bydgoszcz SA marketingigazgatója a jármű ünnepélyes bemutatásakor közölte, a Szegedre leszállított villamos a százhatodik darab a Swing típusú villamosok közül. Ilyenek futnak Varsóban és Gdanskban is, de minden szerelvényt a megrendelő egyedi igényeinek megfelelően alakítanak ki. A maradék nyolc villamost 2012 májusáig szállítják le.
A 30,1 méter hosszú villamos alacsonypadlós, öt részből áll, három forgóvázzal, hat oldalajtóval , 209 utas befogadására alkalmas, 40 ülőhellyel. Légkondicionáló és utastájékoztató-rendszer is szolgálja az utasok kényelmét.
A következő hónapokban a típusengedély beszerzéséhez szükséges vizsgálatokat végzik el a járművön, ehhez többek között 10 ezer kilométert kell futnia az új villamosnak a szegedi pályákon. Ezt a távot előreláthatóan februárra teszi meg a villamos.
A 26 milliárd forintos uniós támogatással folyó tömegközlekedés-fejlesztési projekt során szinte teljesen megújul a szegedi trolibusz- és villamoshálózat, s egy új trolibusz-, illetve egy villamosjárat is indul. Felújították a trolibusztelepet és a villamos remízt, s a város 13 alacsonypadlós, klimatizált, csuklós trolibuszt is vásárol.
MTI