A három alkalmazott a vádak szerint közel nyolc éve tudott a hibáról, ám nem rendelte el a visszahívást, így történhetett a baleset, melyben öten sérültek meg. Az üggyel a cég is tisztában van, hiszen már korábban elrendelte közel egymillió autó visszahívását. A tisztviselők eddig azért úszták meg, mert a hiba ritkasága miatt ez volt az első baleset, melyben feltételezhetően az alkatrész volt a ludas - írta a Reuters.

A vállalat elmondása szerint először 1996-ban értesültek a hibáról, de nem rendelték el a visszahívást az ügy ritkasága miatt. Utána 2004 júliusában újravizsgálták az ügyet és az egy hónapra rá bekövetkezett baleset miatt elrendelték a 2002 szeptembere és 2005 novembere közötti időszakban gyártott Wish, Isis, Prius, Corolla, Corolla Runx, Corolla Fielder, Corolla Spacio, Allex és Ractis autók bizonyos darabjainak visszarendelését. Bill Kwong, a Toyota szóvivője elmondása szerint az eset pontosan 986 ezer autót érint, amelynek mintegy fele Japánban került értékesítésre - írta korábban az mfor.hu.