A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, és a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez kiegészült azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a tárgyalást követően elmondta: csalódott, mert azt remélte, hogy a közlekedési minisztériumban a szakszervezet és a tárca illetékese között múlt héten folytatott megbeszélés után a MÁV-csoport tárgyalódelegációja elmozdul eddigi merev álláspontjáról. Ez nem történt meg, így egyre elkerülhetetlenebb, hogy a sztrájkbizottság július 1-jei döntésének megfelelően, két héten belül folytatódjon a sztrájk.
Bárány Balázs elmondta, hogy többféle javaslatot is tettek a megoldásra, megpróbálták a tárgyalódelegáció figyelmét felhívni arra, hogy jobb megegyezni, mint fenntartani a munkabékétlenséget.
Bárány Balázs emlékeztetett: a MÁV-Start első éves vállalati ünnepségén a szaktárca óhaja az volt, hogy álljon helyre a munkabéke. Erre a szakszervezet fogékony, ezért is javasolták, hogy a tárgyalást szerdán folytassák.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az egyeztetést követően elmondta: továbbra sem közelednek a felek álláspontjai, nincs előrelépés. A tárgyaláson tételesen végighaladtak a szakszervezeti követeléseken, a munkáltató egyenként amellett érvelt és bizonyította, hogy ezek irreálisak.
Sigulinszki Tibor szerint felelőtlen a szakszervezet magatartása, hogy lebegteti a sztrájk időpontját, ezzel bizonytalanságban tartja az utasokat. A vasutasnap közeledtével pedig egyre inkább az látszik, hogy a munkabeszüntetéssel nem a vasutasok érdekeit, hanem mást kívánnak szolgálni.