Az easyJet 10 százalékos bővülést tervez a dél-londoni reptéren, ami egy új, naponta három alkalommal közlekedő járatot jelent a Glasgow Intenational Airportra, továbbá emelkedő járatszámot hat kiemelt európai útvonalon (Madrid, Milánó, Köln, Athén, Berlin és Amszterdam).

A 2002 eleje óta tartó bővülés eredményeként az easyJet ma már a Gatwick repülőtér forgalmának 18 százalékákat bonyolítja, miközben a BA részesedése 47 százalékról 38 százalékra csökkent. Az elmúlt 12 hónapban a British Airways hat járatot megszüntetett, és további hat olyan útvonalon csökkentette járatainak számát, amelyeken az easyJet is üzemeltet járatokat. Idén nyáron az easyJet minden hónapban félmillió utast szállít majd a Gatwick reptérről.
A legnagyobb brit társaság, BA persze nem ül ölbe tett kézzel, jelenleg átszervezési programot hajt végre. A vállalat az idén 225 millió font megtakarítást tervez, és jövőre ugyanannyit. A takarékossági intézkedések a konszern minden egyes tevékenységét érintik, de nem járnak létszámcsökkentéssel. A BA olcsó jegyes érdekeltsége, a BA Connect a tervek szerint 2007. áprilistól válik nyereségessé. A diszkont üzletágba való beszállással a BA tíz év óta első alkalommal nem növelte az európai rövid távú járatai veszteségét.