3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ahogy az várható volt, a TV2 tavaszi műsorainak kifutása után visszaesik a csatorna nézettsége, a mértéke viszont talán meglepő lehet.

Egy héttel korábbi cikkünkben arról számoltunk be, hogy a Nagy Duett és a Kismenők magas nézettséggel zárta a tavaszi évadot. Ennek köszönhetően a TV2 rég nem látott szinteket ért el a kereskedelmi célcsoportban is, és az átlagos főműsoridős közönségarányt tekintve 4 százalékpontra megközelítette az RTL Klubot.

A mögöttünk hagyott hétre viszont nagyot fordult a világ. A TV2-nek kvázi nem maradt húzó programja, hiszen a hétvégi showműsorok mellett kifutott a "Drágám, add az életed" is, amely a hétköznapokon segítette felzárkózni a csatornát. A helyére kerülő Humorkoktél pedig nem mindenki számára olyan vicces, hogy tömegesen nézzék az emberek.

Ezzel szemben az RTL Klub kicsit jobban járt, hiszen ha a korábbi hetek szintjéből veszített is, a csatorna  még mindig viszonylag jól tartotta magát köszönhetően két húzóműsorának, az Éjjel-Nappal Budapestnek és a Barátok köztnek. Utóbbiban ráadásul egy kedvelt szereplő, Kiss Ramóna is visszatért, így a bulvársajtónak is adtak teret, és a focit kevésbé kedvelő nézők biztosan kitartottak a szappanopera mellett.

Az ugyanakkor viszonylag egyértelmű volt, hogy a foci-EB első hetének eseményei komoly érdeklődést generálnak majd, hiszen a magyar válogatott 30 év után végre ismét kijutott egy világversenyre. Ráadásul több érdekesnek ígérkező találkozóval is kecsegtetett a párosítás. A kereskedelmi célcsoportban, vagyis a 18-49-es korcsoportban a heti nézettségi rangsort egy focimeccs nyerte, méghozzá a vasárnapi német-ukrán találkozó. A csoportmeccset átlagosan a tévék előtt ülők 21 százaléka nézte, úgy, hogy a felvezető rész kicsit gyengébb mutatói is benne voltak. Ráadásul szinte párhuzamosan zajlott a kanadai Forma-1-es futam, amely hasonló célcsoportnak szólt.

Az autóverseny közvetítése látványosan felhúzta a Duba TV számait, igaz a 19-23 óráig tartó időszakot így sem sikerült megnyerni. Így a nagyobb csatornák versenyében minden este az RTL Klub diadalmaskodott.

Összefoglalva a 23. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 17,7 százalékos volt, míg a TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 8,8 százaléka nézte. A dobogó harmadik fokára holtversenyben a Cool és a Film+ kerüt (5,1-5,1%). A Duna TV (4,1% SHR) a Forma-1-nek köszönhetően lépett előre. A Viasat3 (3,4% SHR) pedig szerény mértékben tudott javítani.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!