Egy héttel korábbi cikkünkben arról számoltunk be, hogy a Nagy Duett és a Kismenők magas nézettséggel zárta a tavaszi évadot. Ennek köszönhetően a TV2 rég nem látott szinteket ért el a kereskedelmi célcsoportban is, és az átlagos főműsoridős közönségarányt tekintve 4 százalékpontra megközelítette az RTL Klubot.
A mögöttünk hagyott hétre viszont nagyot fordult a világ. A TV2-nek kvázi nem maradt húzó programja, hiszen a hétvégi showműsorok mellett kifutott a "Drágám, add az életed" is, amely a hétköznapokon segítette felzárkózni a csatornát. A helyére kerülő Humorkoktél pedig nem mindenki számára olyan vicces, hogy tömegesen nézzék az emberek.
Ezzel szemben az RTL Klub kicsit jobban járt, hiszen ha a korábbi hetek szintjéből veszített is, a csatorna még mindig viszonylag jól tartotta magát köszönhetően két húzóműsorának, az Éjjel-Nappal Budapestnek és a Barátok köztnek. Utóbbiban ráadásul egy kedvelt szereplő, Kiss Ramóna is visszatért, így a bulvársajtónak is adtak teret, és a focit kevésbé kedvelő nézők biztosan kitartottak a szappanopera mellett.
Az ugyanakkor viszonylag egyértelmű volt, hogy a foci-EB első hetének eseményei komoly érdeklődést generálnak majd, hiszen a magyar válogatott 30 év után végre ismét kijutott egy világversenyre. Ráadásul több érdekesnek ígérkező találkozóval is kecsegtetett a párosítás. A kereskedelmi célcsoportban, vagyis a 18-49-es korcsoportban a heti nézettségi rangsort egy focimeccs nyerte, méghozzá a vasárnapi német-ukrán találkozó. A csoportmeccset átlagosan a tévék előtt ülők 21 százaléka nézte, úgy, hogy a felvezető rész kicsit gyengébb mutatói is benne voltak. Ráadásul szinte párhuzamosan zajlott a kanadai Forma-1-es futam, amely hasonló célcsoportnak szólt.
Az autóverseny közvetítése látványosan felhúzta a Duba TV számait, igaz a 19-23 óráig tartó időszakot így sem sikerült megnyerni. Így a nagyobb csatornák versenyében minden este az RTL Klub diadalmaskodott.
Összefoglalva a 23. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 17,7 százalékos volt, míg a TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 8,8 százaléka nézte. A dobogó harmadik fokára holtversenyben a Cool és a Film+ kerüt (5,1-5,1%). A Duna TV (4,1% SHR) a Forma-1-nek köszönhetően lépett előre. A Viasat3 (3,4% SHR) pedig szerény mértékben tudott javítani.
mfor.hu