3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahogy az várható volt, a TV2 tavaszi műsorainak kifutása után visszaesik a csatorna nézettsége, a mértéke viszont talán meglepő lehet.

Egy héttel korábbi cikkünkben arról számoltunk be, hogy a Nagy Duett és a Kismenők magas nézettséggel zárta a tavaszi évadot. Ennek köszönhetően a TV2 rég nem látott szinteket ért el a kereskedelmi célcsoportban is, és az átlagos főműsoridős közönségarányt tekintve 4 százalékpontra megközelítette az RTL Klubot.

A mögöttünk hagyott hétre viszont nagyot fordult a világ. A TV2-nek kvázi nem maradt húzó programja, hiszen a hétvégi showműsorok mellett kifutott a "Drágám, add az életed" is, amely a hétköznapokon segítette felzárkózni a csatornát. A helyére kerülő Humorkoktél pedig nem mindenki számára olyan vicces, hogy tömegesen nézzék az emberek.

Ezzel szemben az RTL Klub kicsit jobban járt, hiszen ha a korábbi hetek szintjéből veszített is, a csatorna  még mindig viszonylag jól tartotta magát köszönhetően két húzóműsorának, az Éjjel-Nappal Budapestnek és a Barátok köztnek. Utóbbiban ráadásul egy kedvelt szereplő, Kiss Ramóna is visszatért, így a bulvársajtónak is adtak teret, és a focit kevésbé kedvelő nézők biztosan kitartottak a szappanopera mellett.

Az ugyanakkor viszonylag egyértelmű volt, hogy a foci-EB első hetének eseményei komoly érdeklődést generálnak majd, hiszen a magyar válogatott 30 év után végre ismét kijutott egy világversenyre. Ráadásul több érdekesnek ígérkező találkozóval is kecsegtetett a párosítás. A kereskedelmi célcsoportban, vagyis a 18-49-es korcsoportban a heti nézettségi rangsort egy focimeccs nyerte, méghozzá a vasárnapi német-ukrán találkozó. A csoportmeccset átlagosan a tévék előtt ülők 21 százaléka nézte, úgy, hogy a felvezető rész kicsit gyengébb mutatói is benne voltak. Ráadásul szinte párhuzamosan zajlott a kanadai Forma-1-es futam, amely hasonló célcsoportnak szólt.

Az autóverseny közvetítése látványosan felhúzta a Duba TV számait, igaz a 19-23 óráig tartó időszakot így sem sikerült megnyerni. Így a nagyobb csatornák versenyében minden este az RTL Klub diadalmaskodott.

Összefoglalva a 23. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 17,7 százalékos volt, míg a TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 8,8 százaléka nézte. A dobogó harmadik fokára holtversenyben a Cool és a Film+ kerüt (5,1-5,1%). A Duna TV (4,1% SHR) a Forma-1-nek köszönhetően lépett előre. A Viasat3 (3,4% SHR) pedig szerény mértékben tudott javítani.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!