2p

Egyre több nő követi nyomon a focimeccseket a televízió képernyőjén keresztül. Leginkább a házigazda országokban vonzza a sportág a hölgyeket.

Ha tíz embert megkérdezünk arról, melyik nemmel párosítaná a futballt, legtöbbjük nagy valószínűséggel a férfiakat említené. A média és a marketing szakemberek a sportrangadó célcsoportját úgy aposztrofálnák, hogy fiatal C2, D és E státuszú, 16-34 év közötti férfi. Kapufát lőnek azok a reklámszakemberek, akik nem vesznek tudomást arról a növekvő női közönségről, amelyet szintén leköt a bőrlabda rugdosása, írja a Media & Marketing Europe.

A sportrendezvények közül a futball az egyik leginkább kedvelt a női nem körében, derül ki az Initiative felméréséből. Az elmúlt 8 évben a cég folyamatosan nyomon követte a nézői szokásokat, amelyekből kitűnik, hogy mind gyakrabban ülnek le a foci-közvetítések elé a nők is. A 2000-es bajnokságot 38 százalékban követték nyomon a hölgyek, a 2002-es vébé alatt az arányuk egy százalékot emelkedett, a 2004-es EB-re pedig elérte a 40 százalékot. Az idei vébén a nem végleges adatok alapján megint 39 százaléknyi nő szurkolt a mérkőzések alatt.

A felmérés készítői szerint a házigazda országban mindig nagyobb a gyengébbik nem nézőinek aránya. A 2002-es dél-koreai kupa során elérte az 50, Japánban pedig a 49 százalékot. Az Európa Bajnokság idején Portugáliában pedig a 47 százalékot. A kutatás arra is rámutat, hogyan változik a sportok megítélése a nemek között. Összességében minden sportág egyre több hölgynézőt vonz a képernyő elé, s a tényre érdemes a reklámozóknak is odafigyelniük.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!