Ha tíz embert megkérdezünk arról, melyik nemmel párosítaná a futballt, legtöbbjük nagy valószínűséggel a férfiakat említené. A média és a marketing szakemberek a sportrangadó célcsoportját úgy aposztrofálnák, hogy fiatal C2, D és E státuszú, 16-34 év közötti férfi. Kapufát lőnek azok a reklámszakemberek, akik nem vesznek tudomást arról a növekvő női közönségről, amelyet szintén leköt a bőrlabda rugdosása, írja a Media & Marketing Europe.
A sportrendezvények közül a futball az egyik leginkább kedvelt a női nem körében, derül ki az Initiative felméréséből. Az elmúlt 8 évben a cég folyamatosan nyomon követte a nézői szokásokat, amelyekből kitűnik, hogy mind gyakrabban ülnek le a foci-közvetítések elé a nők is. A 2000-es bajnokságot 38 százalékban követték nyomon a hölgyek, a 2002-es vébé alatt az arányuk egy százalékot emelkedett, a 2004-es EB-re pedig elérte a 40 százalékot. Az idei vébén a nem végleges adatok alapján megint 39 százaléknyi nő szurkolt a mérkőzések alatt.
A felmérés készítői szerint a házigazda országban mindig nagyobb a gyengébbik nem nézőinek aránya. A 2002-es dél-koreai kupa során elérte az 50, Japánban pedig a 49 százalékot. Az Európa Bajnokság idején Portugáliában pedig a 47 százalékot. A kutatás arra is rámutat, hogyan változik a sportok megítélése a nemek között. Összességében minden sportág egyre több hölgynézőt vonz a képernyő elé, s a tényre érdemes a reklámozóknak is odafigyelniük.