Egy másik, a Channel Intelligence kutatása szerint a felhasználók 45 százalékának esze ágában sincs interneten keresztül bonyolítani vásárlásait, de ezek az emberek döntő többsége vallotta, hogy egy-egy fontosabb vásárlás előtt a legtöbb időt a weben tölti annak érdekében, hogy kellő információval rendelkezzen a döntéshozatalhoz. Az e-kereskedőkkel szemben (annak érdekében, hogy náluk vásároljanak) számos fontos szempontot támasztanak, így a vásárlás lebonyolítása, a termék ára, a visszacserélésre vonatkozó szabályokat.
A fogyasztók akik tévét néznek és neteznek tehát kéz a kézben járnak. Ráadásul egyre többen vannak akik párhuzamosan nézik a tv-t és használják a webet.
Ha ezeket a számokat nézzük, világos, hogy egészen más funkciókkal bír az internet, mint a hagyományos médiumok. A hirdetőknek is figyelem kell venni, hogy az internet elsődlegesen nem szórakoztató média, mint a tv vagy a rádió, hanem információs és tranzakciós. A fogyasztók befolyásolása tehát más eszközöket kíván, amit azonban kevesek vesznek figyelembe. Mindazonáltal ez az egyetlen média, amelynek segítségével közvetlen visszajelzéseket kaphatunk a fogyasztóktól.
A piaci szereplők számára létfontosságú, hogy a webet az erősségeinek megfelelően használják és a fogyasztók igényeinek megfelelően. A termékek és szolgáltatások megkívánják a higgadt hosszú távú beszerzési döntés folyamatokat, így a siteoknak információgazdagnak és jól navigálhatónak kell lenni.
A sikeres médiahasználat során tehát az ideális marketing mix kialakítása a cél, ahol harmonizálják a szakemberek az egyes médiákat, figyelembe véve azok tulajdonságait. Az érzelmekre ható médiákkal a hozzáadott értéket érhetjük el, míg az internettel a jövőbe tekinthetünk. Soha nem szabad azonban összekeverni a TV-t a webbel.
Ne tétovázzunk, a jövőre fel!
Értelem és érzelem
Egy marketinges mondás szerint hozzáadott értéket kell adni, nem pedig jövőt. Eszerint az értelem kell, hogy domináljon a marketinges tevékenység során. Ugyanakkor a leghatékonyabb reklámok az érzelmekre hatnak.