Kedden másodszor hosszabbította meg a Ryanair az ajánlati határidőt, ezúttal december 22-ig.
Október elején a Ryanair részvényenként 2,80 eurós ajánlatot tett az Aer Lingusra. Az ajánlat 1,481 milliárd euróra értékelte az Aer Lingust, ez 27,3 százalékkal jobb volt az Aer Lingus egy héttel korábbi, 2,20 eurós elsődleges kibocsátási áránál - ugyanis az Aer Lingust szeptember végén privatizálták a tőzsdén, 28 százaléka maradt állami kézben.
Jelenleg az állami rész 25 százalék körül van, a mostani és a volt Aer Lingus alkalmazottak tulajdonosi társasága ugyanis időközben növelte a részesedését, 12,6 százalékra. A dolgozók tulajdonosi társasága november végén szavazáson is elutasította a Ryanair ajánlatát, 97 százalékos többséggel, a kormány sem hajlandó eladni a részét a nemzeti légitársaságnak.
Az ír versenyjog csak abban az esetben teszi lehetővé az ajánlat megemelését, ha ellenajánlat érkezik be, vagy a vezetés készségét fejezi ki egy megemelt ajánlat elfogadására, de ilyesmire nincs kilátás.
Van hova terjeszkedni
Kelet-Európában még van lehetőség a terjeszkedésre: itt az egy lakosra jutó repülőutak száma évente átlagosan 0,3, kevesebb, mint a nyugat-európai átlag egyhatoda: ott lakosonként évente két repülőút az átlag. A Ryanair vezetője, Michael OLeary, útjára bocsátván a cég első lengyelországi járatát, tavaly novemberben azt jósolta, hogy még vagy tíz évig lassú lesz a piac növekedése Kelet-Európában, és ebben a térségben nem lehet különösebb haszonra számítani.
Ehhez képest a Ryanair most őszig még hét új lengyelországi járatot indított, és további terjeszkedést tervez a térségben. A várható árversenyből is ízelítőt adott: új lengyel járatain 1,59 fontnak megfelelő árú jegyeket kínál. A hagyományos légitársaságok turistaosztályaira 54-70 font között van a jegyár London és Varsó között.
A Ryanair több mint egy hónapja beindította második menetrendszerű magyarországi járatát a németországi Frankfurt-Hahn és Sármellék között.
MTI / Menedzsment Fórum