2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Átadták a forgalomnak kedden az észak-erdélyi autópálya első, 42 kilométer hosszú szakaszát, amely a Kolozs megyei Gyalut (Gilau) és Tordát (Turda) köti össze.

Ennek az autópálya-szakasznak a megépítésén két éve dolgoznak, a költségek elérik a 423 millió eurót. Románia már 2003 decemberében aláírta a 415 kilométer hosszú autópálya megépítésére vonatkozó szerződést az amerikai Bechtel céggel, és 2004 nyarán nyitották meg az első építőtelepet.

A munkálatokat azonban időközben felfüggesztették egy évre a szerződés újratárgyalása miatt, de a román kormány számára a projekt folyamatos finanszírozása is nehézségeket okozott.

Ennek az első 42 kilométeres szakasznak a megépítését a tavaly leköszönt Calin Popescu Tariceanu liberális miniszterelnök már 2008 végére ígérte, de az amerikai vállalat nem tudta tartani a határidőt, mivel nem kaptak elég pénzt az út megépítésére. Az autópálya első szakaszát így most Emil Boc ügyvivő miniszterelnök avatta fel kedden.

A Gyalu és Torda közötti szakasz lehetőséget teremt arra, hogy a Belső-Erdélyen átutazók elkerüljék Kolozsvárt. Radu Berceanu közlekedési miniszter a múlt héten bejelentette, hogy a Bechtelnek jövőre további 42 kilométert kell megépítenie. A román vezetők szerint a nyugat-romániai Bors és a Torda közvetlen szomszédságában fekvő Aranyosgyéres (Campia Turzii) közötti, 189 kilométer hosszú szakasz megépítése a legköltségesebb a domborzati sajátosságok miatt. Ennek költségeit 2,5 milliárd euróra becsülik. Például csak a Gyalu és az Aranyosgyéres közötti 51 kilométer hosszú szakaszon összesen 30 kisebb híd és völgyhíd megépítését tervezik.

A Bors és Brassó közötti nyomvonalon haladó 415 kilométer hosszú észak-erdélyi autópályát 2013-ig kellene teljes egészében megépíteni. Hivatalosan még nem tűztek ki új határidőt, de kicsi a valószínűsége annak, hogy sikerül tartani az eredeti határidőt, figyelembe véve az eddigi késéseket.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!