Miközben az idei évben az európai konzorcium 300 repülőgépre kapott megrendelést, addig a Boeing csak 280-ra. A teljes megrendelésállományt tekintve, bár mindkét társaság tekintélyes számokkal büszkélkedhet, itt is az Airbus vezet: a vevőknek 1500 gépet kell a következő évben leszállítania, szemben a Boeingnek 1112-öt darabos szerződéses állományával. Ez azt jelenti, hogy az Airbus kapacitásai legalább öt évre le vannak kötve.
A Boeing ugyan legújabb 7E7 típusjelű repülőgépében - melynek lényegesen alacsonyabbak az üzemanyag- és fenntartási költségei, mint a konkurens azonos kategóriájának - látja a kitörést, ugyanakkor az év második félévében bemutatott repülő piaci megmérettetése csak a következő időszakban jöhet el. Az amerikai óriáscéget eközben vezetési válság is hátráltatja, hiszen egy állami megrendelés körüli botrány hatására távozott több felsővezető, így a vállalat első embere is.
Kapcsolódó anyagok
Távozott a Boeing első embere
Felfüggesztett óriásüzlet - a Pentagon reagált a botrányra
Európa nyerésre áll a repülőgyártók versenyében
Az Airbus európai repülőgépgyártó első ízben lett világelső, megelőzvén legfőbb vetélytársát, az amerikai Boeinget.