4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világbajnokság első néhány napja már jelezte, hogy a tévénézőket érdekli a jó foci, a legjobb csapatok mérkőzései a legmagasabb nézettséget elérő műsorok voltak. A múlt héten folytatódó világbajnoki dömpingnek köszönhetően minden este az M1 volt a legnézettebb.

Nem mindennapos dolog, hogy a köztévé nyerje a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) a heti nézettségi versenyt, ilyenre ugyanis 2008 év eleje óta csupán egyszer került sor, a két évvel ezelőtti labdarúgó Európa-bajnokság idején ugyanis az M1 megelőzte a nagy kereskedelmi csatornákat. Akkor a Magyar Televízió elsőszámú adója 24,2 százalékos közönségarányt ért el (18-49 évesek között 19-23 órás időszakban). A magunk mögött hagyott héten a köztévé ugyan ettől leheletnyire elmaradt a 23,9 százalékkal, ám az elmúlt hat évet tekintve ennél jobb heti átlagot egyszer sem tudott felmutatni.

A világbajnokság második hete egy másik szempontból azonban a kereskedelmi tévék előtti időszakot idézte, hiszen a fent említett két évvel ezelőtti EB idején sem sikerült az a bravúr, amit most elmondhat magáról a "királyi tévé". Az M1 ugyanis minden hazai csatornát megelőzve a hét minden napján a legmagasabb közönségarányát érte el. Erre pedig "emberemlékezet" óta nem volt példa, hiszen az utóbbi időkig a kereskedelmi tévék sokkal erősebbek voltak, és csak az elmúlt 1-2 évben veszítettek a közönségarányukból.

Miután a 26. héten pénteken pihenőnapot kapnak a csoportokból továbbjutó csapatok, ezért már most kijelenthetjük, hogy a fenti bravúrt, vagyis a hét minden napjának megnyerését aligha tudja megismételni az M1.

Az ugyanakkor nem elképzelhetetlen, hogy az M1 által két éve elért közönségarányt a mostani világeseményen sikerül túlszárnyalni. Legalábbis a kereskedelmi tévék elindulása óta elért számait, hiszen az az előtti értékekkel nincs sok értelme összevetni a mostaniakat. Az ugyanakkor talán beszédes, hogy az M1 számára rekordot jelentő 24 százalékos közönségarány a korábbi években az RTL Klub számára egy gyengébb, míg a TV2-nek egy átlagos este volt.

A kereskedelmi televíziók egyébként kissé rezignáltan vették tudomásul, hogy ezekben a hetekben nem ők lesznek a nézők kedvencei. Ugyanakkor az RTL Klub napi sorozatai (Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest) csak kis mértékben veszítettek a nézettségükből, de a TV2 vasárnap esti filmje is versenyben volt a sportközvetítéssel.

A múlt hét egyébként a foci mellett a politika kapcsán maradhatott az arra fogékonyak számára emlékezetes. A reklámadó miatt elindult üzengetés az RTL Klub és a kormány között egy fokozattal magasabb szintre került. A parlamenti többség számára már-már a bankokat elhomályosító módon (pedig a devizahiteles perek miatt akár ők is célkeresztben lehetnének,) az RTL Klub lett az elsőszámú közellenség. A hirtelenjében a demokrácia védelmezőjévé előlépett tévétársaság pedig az elmúlt években a szőnyeg alá söpört ügyekkel támadja a kormányt. Pechjükre egyébként a Híradó nézettsége a kora esti időszakban nem kiemelkedően magas, míg a késő esti kiadást hiába nézik arányaiban sokkal többen, ott a tévék előtt ülők száma az átlagosnál már alacsonyabb.

A múlt hét a számok tükrében tehát úgy festett, hogy az M1 a nézettségi verseny élére ugrott 23,9 százalékos közönségaránnyal. Őket az RTL Klub követte a 18-49-es korcsoportban a 19-23 óra közötti főműsoridőben a csatorna 15,3 százalékos közönségarányt ért el. Ugyanebben a csoportban és idősávban a TV2 12,6 százalékpontot hozott. A múlt héten visszaesett, a középmezőnybe tartozó másik három csatorna, ezúttal tartotta magát. A Cool (4,6% SHR) a negyedik lett, majd őket a F+ (4,1% SHR) követte, a sort pedig a Viasat 3 (2,9% SHR) zárta.

Ha a TV2 által preferált 18-59-es korosztályt, és a 18.30-23.00 óráig tartó idősávot nézzük, akkor a kereskedelmi célcsoporthoz hasonló képet kapunk, csak kicsit szorosabb versenyben. Itt is az M1 az éllovas (23,8% SHR), második az RTL Klub (14,8% SHR), majd a TV2 (13,6 SHR) következett a sorrendben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!