2p

Tavaly mintegy nyolc százalékkal - 3,6 milliárd forintra - növelte árbevételét a hazai fűszerpiac közel kétharmadát uraló Kotányi Hungária Kft., immár 52 millió csomag terméket értékesítve – írja a Világgazdaság.

Kotányi Ervin

Főleg a márkakínálatban domináló fűszerkeverékek kereslete erősödött. Ám ez a növekedési ütem az idén aligha lesz tartható a hazai piac véges felvevőképessége miatt, ezért a jövőben mind nagyobb szerepet szánnak az exportnak. A 30 fős társaság kizárólagos bérmunkapartnere, a szegedi R-Coop Kft. már megkezdte a kivitelre - elsősorban a balkáni régióba - szánt dobozos fűszerkeverékek csomagolását.

A Kotányi Hungária által forgalmazott termékek közel 50 százalékát a szegedi cég gyártja, a többi az anyavállalat wolkersdorfi üzeméből származik. Nem kizárt, hogy a kilencvenes évek végén kuriózumként nyitott budapesti márkakereskedést újabbak kövessék.

A cég kínálatának mintegy 60 százalékát a Kotányi, 40 százalékát a - 2000-ben felvásárolt - Horváth Rozi márka képezi. A Kotányi felét a fűszerkeverékek, egynegyedét a klasszikus fűszerek adják.

Az immár húsz országra kiterjedő, összesen mintegy négyszáz főt foglalkoztató cégcsoport tavalyi forgalma az előzetes adatok szerint elérte a 78 millió eurót. Ebből mintegy 40 százalékkal részesedtek a leányvállalatok - írja a Világgazadág.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!