
Főleg a márkakínálatban domináló fűszerkeverékek kereslete erősödött. Ám ez a növekedési ütem az idén aligha lesz tartható a hazai piac véges felvevőképessége miatt, ezért a jövőben mind nagyobb szerepet szánnak az exportnak. A 30 fős társaság kizárólagos bérmunkapartnere, a szegedi R-Coop Kft. már megkezdte a kivitelre - elsősorban a balkáni régióba - szánt dobozos fűszerkeverékek csomagolását.
A Kotányi Hungária által forgalmazott termékek közel 50 százalékát a szegedi cég gyártja, a többi az anyavállalat wolkersdorfi üzeméből származik. Nem kizárt, hogy a kilencvenes évek végén kuriózumként nyitott budapesti márkakereskedést újabbak kövessék.
A cég kínálatának mintegy 60 százalékát a Kotányi, 40 százalékát a - 2000-ben felvásárolt - Horváth Rozi márka képezi. A Kotányi felét a fűszerkeverékek, egynegyedét a klasszikus fűszerek adják.
Az immár húsz országra kiterjedő, összesen mintegy négyszáz főt foglalkoztató cégcsoport tavalyi forgalma az előzetes adatok szerint elérte a 78 millió eurót. Ebből mintegy 40 százalékkal részesedtek a leányvállalatok - írja a Világgazadág.