A sarkkörhöz költözött az Airbus mérnökgárdája. Az egykori kanadai katonai bázison, az Iqaluit Airporton vizsgálják, hogy az A380-as hogyan alkalmazkodik az extrém időjárási körülményekhez. Mint azt a reptér vezetője elmondta, az egyébként igen csendes környéken az óriásgép és az 55 mérnök érkeztével igencsak pezsgő élet alakult ki.
[ajanlo=549][igazitas=left/]Az 555 utas szállítására alkalmas 600 tonnás monstrum tesztjéről még a tavaly őszi Párizsban rendezett légi kiállítás alkalmával egyezett meg az Airbus és a reptér. Igaz a helyiek számára a mostani program korántsem újdonság, hiszen korábban az európai cég mellett a Boeing is végzett itt vizsgálatokat a járművein.
A most zajló, hideg körülményekben a gép tulajdonságait felmérő tesztek annak az összesen 2500 repülési órát felölelő vizsgálatnak a részei, amelyet követően az óriásgép üzembe állhat. Az ilyen vizsgálatok költségeit ugyan a felek nem hozták nyilvánosságra, ám az AP hírügynökség beszámolója szerint a közel 19 milliárd dolláros forgalmú kanadai repülési üzletben "érzékelhető arányt" képvisel. A legtöbb ilyen vizsgálatra a mostani helyszínnél délebbre a Bombardier központjában, Montrealban, esetleg Winnipegben vagy North Bayben kerül sor.
A Baffin-szigeten található körülményekre jellemző, hogy néhány napra fel kellett függeszteni a vizsgálatokat, mivel szokatlanul meleg, -15 C fok volt. Ami pedig pedig az Airbus A380-as nem mindennapi méreteit mutatja, jelenleg Iqaluit legmagasabb építménye.
A listaáron 283 millió dollárba kerülő repülő tavaly áprilisban szállt fel először. Az eredeti tervek szerint az A380-ast elsőként, 2006 novemberében a Singapore Airlines állítja majd forgalomba, az Air France és a Lufthansa pedig 2007 őszén teszi meg ugyanezt. A modellre eddig 159 darabos rendelést vett fel az Airbus.