4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kormányzati hirdetésekkel kitömött kereskedelmi tévé kínos helyzetbe került vasárnap este, ugyanis a korábban "levetett" műsoraikkal verte őket az ATV a teljes lakosság körében.

Több műsor is kikerült az utóbbi időben a TV2 műsorkínálatából, ilyen az általunk is rettenetesen kínosnak tartott Sas kabaré, amelyet azonban a nyugdíjasok nagyon szeretnek. Ebbe a kategóriába tartozik a Napló is, amelyet 2014 év végén szűntettek meg, ám úgy tűnt sokáig, hogy idén reaktiválják a magazinműsort. Ahogy Hajdú Péter talkshowja is ezt a tábort erősíti, igaz az ő műsorai, legyen szó egyszerűbb beszélgetős műfajról, vagy a nagy költségvetésű Showtime címűről, nem vonzott komoly közönséget. A TV2 azonban úgy tűnik az elutasítással jót tett ezekkel a műsorokkal, hiszen a némileg idősebb közönséget megcélzó ATV-n új életre keltek.

Hozzá kell tenni, hogy a két nagy csatorna az úgynevezett kereskedelemi célcsoportban gondolkozik, igaz, ezt eltérően állapítják meg, hiszen az RTL a 18-49, míg a TV2 a 18-59 éveseket akarja minél nagyobb számban megnyerni. Az ATV-n most nagyot futó műsorok viszont ezekben a kategóriákban nem számítanak tényezőnek, így nagy valószínűséggel a 60 felettiek, akik nagyon jelentős számban kapcsoltak Sas Józsefre, Sváby Andrásra és Hajdú Péterre. Azok a korábbi nyilatkozatok és kijelentések, melyek szerint ezek a műsorok nem hoznak nézőket persze így is megkérdőjeleződtek. A TV2 vezére, Dirk Gerkens kínosan érezhette magát amiatt, hogy néhány hete egy interjúban azt hangoztatta, Sváby Andrással jó a viszonya, de nem keveri az üzletet és a barátságot, és szerinte aligha fogja a műsor elérni a Sváby András által kitűzött 8 százalékos közönségarányt. A teljes lakosság körében vasárnap 8,3 százalékot hozott a Heti Napló Sváby Andrással, míg Hajdú Péter műsora 9,8 százlékot ért el. Az ügy pikantériája, hogy vasárnap este a teljes lakosság körében az ATV megfricskázta a TV2-t.

Sváby nagyon örült, hogy a teljes népességben lenyomták a TV2-t

Más kérdés, hogy a TV2-nek is volt oka a mögöttünk hagyott héten egy kis örömre. Március 15-én ugyanis köszönhetően annak, hogy az ünnepre való tekintettel az RTL Klub "pihentette" a legnépszerűbb hétköznapi műsorait (Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest), sikerült a TV2-nek a versenytársukat legyűrnie. Azt persze érdemes leszögezni, hogy az RTL ezt nem fogja minden este megtenni a konkurenciának, ezekkel a műsorokkal szemben viszont nem igazán tud magas nézettségű programokat nyújtani a TV2.


Persze a következő hetekben lehetnek változások, hiszen mindkét nagy csatorna magasabb fokozatba kapcsolja a tavaszi műsorrendet. Az RTL Klub emiatt némileg fel is forgatja a megszokott műsorrendjét. Március 27-én este hét óra előtt fog ugyanis kezdődni a Konyhafőnök idei különleges évada a Konyhafőnök VIP, emiatt az azt követő műsorok hátrébb csúsznak. Lesz olyan este, amikor a Barátok közt fél 10-kor, de lesz olyan is, amikor 10 előtt 10 perccel fog kezdődni.  A TV2 esetében kisebb változás lesz, hogy a csatorna átlagos közönségarányát erősen felfele húzó 50 milliós játszma véget ért, és helyette Till Atillával indul egy új gameshow. Az első adások várhatóan jó számokat fognak hozni, a folytatás pedig egy hét múlva kiderül. A csatorna nézettsége számára a legfontosabb produkció alighanem az április 2-án induló Nagy duett idei évadat lesz. A szereplőket a múlt héten bemutatták, ennek érdekessége az volt, hogy több, az elmúlt években az RTL Klubon látható celebritás fog jobb vagy rosszabb hangon énekelni.

Ultraluxus a levegőben

Egy rövid gondolat erejéig visszatérve a múlt heti műsorokhoz, érdemes megemlíteni, hogy ismét, immár harmadik hete az RTL Klub fikciós sorozata, A mi kis falunk vezeti a legnézettebb műsorok top50-es listáját a kereskedelmi célcsoportban. Igaz ezt most már csak egy alkalommal tudja a jövőben megismételni, hiszen március 23-án véget ér a sorozat első évada. A héten két másik műsor is búcsúzik majd, a Keresem a családom március 21-én, míg a Gyertek át! március 24-én zárja évadát.

Összefoglalva a múlt heti számokat azt láthattuk, hogy főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub (15,1% SHR) számottevően visszaesett, „sokba került” ugyanis a március 15-i botlás. A TV2 (9,3% SHR) immár hetek óta egy szűk sávban topog, most sem tudott ebből kimozdulni. Az anyacsatornával szemben tartotta magát az RTL két nagy kábelcsatornája, a F+ (5,5% SHR) és a Cool (5,32 SHR). A Viasat3 (2,8% SHR) beragadt a 3 százalékos szint alá, ahogy a Duna TV (2% SHR) sem tudott a múlt héten javítani.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!