A kényelemről azonban a hagyományos váltóval szerelt Sprinterek vevőinek sem kell lemondania, ugyanis ezen váltók karja joystick jellegű, aminek kapcsolhatósága lényegesen jobb a hosszú botváltókénál. A Mercedes-Benz Sprinter legkisebb négyhengeres motorját hagyományos turbóval, a két erősebbet pedig változtatható geometriájú feltöltővel szerelik. Mindegyik erőforrás hengerenként négyszelepes, közös nyomócsöves, teljesítményük pedig 82, 109 és 129 lóerő. A csúcs erőforrás azonban öthengeres, teljesítménye 156 lóerő, maximális nyomatéka pedig tekintélyes 330 Nm. ekkora teljesítmény már bőven elég ahhoz, hogy a jármű az autópályákon tartósan is a belső sávban haladhasson. Tengelytávok tekintetében három változat létezik: 3000, 3550 és 4025 milliméterrel. A felépítmények változatosságának szinte csak a fantázia szabhat határt, létezik dobozos, szimpla és duplakabinos platós, önjáró alvázas, vagy lakóautó felépítménnyel szerelt Sprinter.
A japánok és a többiek
A Nissan Cabstar E-nél az "E" betű Európára utal, vagyis azt igyekszik tudatosítani, hogy a gyártó az öreg kontinens vevőinek figyelembevételével fejlesztette ki típusát. A Spanyolországban gyártott Cabstar sokkal inkább a teherautókat juttatja a szemlélő eszébe, mint bármelyik másik, ebbe a kategóriába tartozó modell. Teherautósak a felépítmények is, de a komolyabb modellek billenthető fülkéje is a nagyobb testvéreket idézi. Ennek ellenére a Nissan Cabstar E-nek létezik "B" kategóriával vezethető változata is. Az eladási darabszámok tekintetében nem játszik komoly szerepet, de vitathatatlanul színesíti a palettát a Mitsubishi Cantere is.
A Renault és az Opel ebben a kategóriában is közös fejlesztésű modellel, a Renault Master-Opel Movano párossal képviselteti magát. A páros közül a Master már évek óta kapható a hazai piacon, a Movano viszont újabb jövevénynek számít, megjelentetésével az Opel a piac e szegmensében is versenyezni szeretne a vevők kegyeiért. A két modell kívülről szinte csak emblémájában különbözik egymástól, az egyiket vezető pilóta a másikban is otthonosan fog mozogni.
A Volkswagen LT felépítményeinek variálhatósága önmagáért beszél: az LT dobozos normál és magasított tetővel, a platós felépítményű pedig szimpla, illetve duplafülkés változatban, valamint járóképes alvázként is megrendelhető. A Volkswagen LT, - akár testvére a Mercedes-Benz Sprinter - háromféle tengelytávval (3000, 3550, 4025 milliméter) kapható. A vezetőülés négy fokozatban, az egyéni igényeknek megfelelően állítható, ugyanakkor rendelhető olajhidraulikus rugózással, illetve dupla utasüléssel készített változat is. Az LT tengelytávjától függően 7,0-13,5 köbmétetes raktérfogat áll rendelkezésre. A három 2,5 literes turbódízel motor 83, 90, illetve 109 lóerős teljesítményt ad le. A motorkínálat legerősebb darabja azonban a 2,8 literes, TDI. ami a biztonságot illeti, minden LT-ben szériafelszerelés az ABS és az EDS. az LT azonban nemcsak haszonjármű kivitelben vásárolható, létezik busz változata is. Az LT Midibus komfortos belső kialakítása 18 utas és egy sofőr számára biztosít kellemes utazást. A Midibus szervizintervalluma 45 ezer kilométer, ami igen jó értéknek számít. Az LT Midibus iskoláknak, közületeknek, kormányzati intézményeknek, kluboknak ideális jármű.
Ezek már igazi teherautók!
A teherautóknak, ha nem is olyan mértékben, mint a személyautóknak időnként kívül-belül meg kell újulniuk a piaci siker érdekében. A vásárlók diktálnak itt is, akik ezt ki tudják elégíteni azoknak a járművei jobban fogynak. A mostani igény, és így az aktuális sikerrecept a következő: kezelhetőségük legyen személyautós, formájuk divatos, biztonságuk pedig személyautó-szintű.