Természetesen vannak ilyen irányú próbálkozások, különféle internetes szűrők, ám mivel ezek domainekre, vagy kulcsszavakra szűrnek könnyen kijátszhatóak. Egy tavalyi felmérés szerint, amelyet az American Management Association és az ePolicy intézet végzett az amerikai cégek háromnegyede figyeli, merre járnak a weben az alkalmazottak, és 65 százalékuk blokkol bizonyos oldalakat. Ha más kárt nem is okoznak az ilyen oldalak, és csupán a kieső munkaidővel kell számolni, akkor is igen komoly veszteség éri a cégeket. Az említett tanulmány egy átlagos amerikai vállalat esetében heti szinten tízezer dolláros nagyságrendűre teszi a pornóoldalak nézegetéséből származó károkat.
Egy kétezer fős magyarországi cégnél végzett korábbi felmérés azt találta, hogy 2500 forintos óránkénti rezsiköltséggel számolva napi 3,5 millió forint ment el csak arra, hogy a munkatársak pornóoldalakat látogattak munkaidőben. A hazai retorziókról nincs kimutatás, Amerikában ugyanakkor a vállalatok negyede rúgott már ki alkalmazottat tiltott tartalmak látogatása miatt. Itthon egyébként az elmúlt időszakban sokkal inkább a csevegőprogramok és a közösségi oldalak váltak a cégvezetők elsőszámú ellenségeivé, és ezek használatát igyekeznek korlátozni.