Ahogy az korábban már sejthető volt, végül a Boeing új gépe sem áll forgalomba az eredetileg tervezett időpontban. Néhány hete a cég már bejelentette, hogy előfordulhat késés, de akkor még csak három hónapos csúszásról volt szó.
A cég szerdai közleménye szerint a 787-esek első darabjait 2008 november végén, vagy decemberben kapják meg a megrendelők az eredetileg tervezett 2008 május helyett. A gyártás során több probléma is akadt, legutóbb a repülési szoftverrel voltak gondok. A cégnek több mint 700 megrendelése van a 787-es repülőgépre 48 légitársaságtól.
A Dreamliner már fémszálakkal megerősített műanyagelemeket is tartalmaz, ezzel a hasonló nagyságú gépeknél könnyebb, és mintegy 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. A gép tervezése illeszkedik a Boeing jövőben terveihez, amelyek a repülőgépek gyártásához egyre több műanyagot használnának fel. Ez a technológia az építés és a karbantartás költségeit is jelentősen csökkenti. A gépek könnyebbé válnak, kevesebb üzemanyagot fogyasztanak és nő a hatótávolságuk is.
Az amerikai vállalat legnagyobb versenytársának, az európai Airbusnak jelentős gondokat okozott az A380-as szuperjumbó késése. A repülőgyártó veszteségről számolt be a tavalyi évről, és számos légitársaság visszamondta az óriásgépre vonatkozó megrendelését.