A miniszter kedden Visontán, a Mátrai Erőműben tartott sajtótájékoztatón kijelentette: a szakszervezet követelései indokolatlanok, nem jogosak.
Ezt támasztja alá szerinte az is, hogy más, a vasúti dolgozókat képviselő reprezentatív szakszervezetek sem csatlakoztak a VDSZSZ munkabeszüntetéséhez.
A miniszter elmondta: a sztrájkot munkaügyi kérdésnek tartja, amelyről a MÁV menedzsmentjének kell tárgyalnia a szakszervezettel. Ugyanakkor a közlekedésért felelős kormánytagként nem nézi jó szemmel a VDSZSZ felelőtlen magatartását és azt, hogy a maga aránytalanságában a sztrájk milyen károkat okoz a MÁV-nak, illetve az ország gazdaságának.
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) MÁV-val foglalkozó jelentése kapcsán újságírói kérdésre válaszolva Szabó Pál elmondta: ugyan még nem látta a jelentést, ám véleménye szerint téves az ÁSZ-nak az a megállapítása, hogy a gazdasági tárcának nem volt joga értékesítenie a MÁV Cargót.
Ugyanakkor - folytatta - helytállóak az ÁSZ-nak a MÁV ingatlan-nyilvántartására vonatkozó megállapításai. Viszont ez nem pusztán a MÁV hibája, hiszen a nyilvántartásokban a vasúti ingatlanok összekeveredtek a kincstári, illetve az önkormányzati tulajdonú ingatlanokkal - mutatott rá.
Annak kapcsán, hogy az ÁSZ szerint előkészítetlen volt a vasúti mellékvonalak megszüntetése, Szabó Pál emlékeztetett arra: éppen ő volt az, aki 12 mellékvonal esetében májusról decemberre halasztotta a felszámolásról szóló döntést. Ezt azért tette, hogy ez alatt az idő alatt megállapíthatóvá váljék: gazdaságosan működtethetőek-e ezek a vonalak.
A miniszter elmondta: a vasúti mellékvonalak még a XIX. században, egy agrárország gazdasági érdekei mentén, részben a termények szállítása érdekében épültek. Azóta egyet-kettőt fordult a világ - fogalmazott a miniszter.
Az ÁSZ-jelentés feldolgozását követően sajtótájékoztatón fogják ismertetni a minisztérium álláspontját - jelezte Szabó Pál.