2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter szerint felelőtlen magatartást tanúsít a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) a meghirdetett gördülősztrájkkal.

A miniszter kedden Visontán, a Mátrai Erőműben tartott sajtótájékoztatón kijelentette: a szakszervezet követelései indokolatlanok, nem jogosak.

Ezt támasztja alá szerinte az is, hogy más, a vasúti dolgozókat képviselő reprezentatív szakszervezetek sem csatlakoztak a VDSZSZ munkabeszüntetéséhez.

A miniszter elmondta: a sztrájkot munkaügyi kérdésnek tartja, amelyről a MÁV menedzsmentjének kell tárgyalnia a szakszervezettel. Ugyanakkor a közlekedésért felelős kormánytagként nem nézi jó szemmel a VDSZSZ felelőtlen magatartását és azt, hogy a maga aránytalanságában a sztrájk milyen károkat okoz a MÁV-nak, illetve az ország gazdaságának.

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) MÁV-val foglalkozó jelentése kapcsán újságírói kérdésre válaszolva Szabó Pál elmondta: ugyan még nem látta a jelentést, ám véleménye szerint téves az ÁSZ-nak az a megállapítása, hogy a gazdasági tárcának nem volt joga értékesítenie a MÁV Cargót.

Ugyanakkor - folytatta - helytállóak az ÁSZ-nak a MÁV ingatlan-nyilvántartására vonatkozó megállapításai. Viszont ez nem pusztán a MÁV hibája, hiszen a nyilvántartásokban a vasúti ingatlanok összekeveredtek a kincstári, illetve az önkormányzati tulajdonú ingatlanokkal - mutatott rá.

Annak kapcsán, hogy az ÁSZ szerint előkészítetlen volt a vasúti mellékvonalak megszüntetése, Szabó Pál emlékeztetett arra: éppen ő volt az, aki 12 mellékvonal esetében májusról decemberre halasztotta a felszámolásról szóló döntést. Ezt azért tette, hogy ez alatt az idő alatt megállapíthatóvá váljék: gazdaságosan működtethetőek-e ezek a vonalak.

A miniszter elmondta: a vasúti mellékvonalak még a XIX. században, egy agrárország gazdasági érdekei mentén, részben a termények szállítása érdekében épültek. Azóta egyet-kettőt fordult a világ - fogalmazott a miniszter.

Az ÁSZ-jelentés feldolgozását követően sajtótájékoztatón fogják ismertetni a minisztérium álláspontját - jelezte Szabó Pál.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!