2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter szerint felelőtlen magatartást tanúsít a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) a meghirdetett gördülősztrájkkal.

A miniszter kedden Visontán, a Mátrai Erőműben tartott sajtótájékoztatón kijelentette: a szakszervezet követelései indokolatlanok, nem jogosak.

Ezt támasztja alá szerinte az is, hogy más, a vasúti dolgozókat képviselő reprezentatív szakszervezetek sem csatlakoztak a VDSZSZ munkabeszüntetéséhez.

A miniszter elmondta: a sztrájkot munkaügyi kérdésnek tartja, amelyről a MÁV menedzsmentjének kell tárgyalnia a szakszervezettel. Ugyanakkor a közlekedésért felelős kormánytagként nem nézi jó szemmel a VDSZSZ felelőtlen magatartását és azt, hogy a maga aránytalanságában a sztrájk milyen károkat okoz a MÁV-nak, illetve az ország gazdaságának.

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) MÁV-val foglalkozó jelentése kapcsán újságírói kérdésre válaszolva Szabó Pál elmondta: ugyan még nem látta a jelentést, ám véleménye szerint téves az ÁSZ-nak az a megállapítása, hogy a gazdasági tárcának nem volt joga értékesítenie a MÁV Cargót.

Ugyanakkor - folytatta - helytállóak az ÁSZ-nak a MÁV ingatlan-nyilvántartására vonatkozó megállapításai. Viszont ez nem pusztán a MÁV hibája, hiszen a nyilvántartásokban a vasúti ingatlanok összekeveredtek a kincstári, illetve az önkormányzati tulajdonú ingatlanokkal - mutatott rá.

Annak kapcsán, hogy az ÁSZ szerint előkészítetlen volt a vasúti mellékvonalak megszüntetése, Szabó Pál emlékeztetett arra: éppen ő volt az, aki 12 mellékvonal esetében májusról decemberre halasztotta a felszámolásról szóló döntést. Ezt azért tette, hogy ez alatt az idő alatt megállapíthatóvá váljék: gazdaságosan működtethetőek-e ezek a vonalak.

A miniszter elmondta: a vasúti mellékvonalak még a XIX. században, egy agrárország gazdasági érdekei mentén, részben a termények szállítása érdekében épültek. Azóta egyet-kettőt fordult a világ - fogalmazott a miniszter.

Az ÁSZ-jelentés feldolgozását követően sajtótájékoztatón fogják ismertetni a minisztérium álláspontját - jelezte Szabó Pál.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!