A "Merész lépések" (Bold moves) névre keresztelt kampány népszerűsítésében Kelly Clarkson kétszeres Grammy-díjas énekesnő is közreműködik. Az első bemutatóra kedd éjszaka került sor az "American Idol" című show alatt, mely 28 millió nézőt vonzott a készülékek elé.
Az új stratégiát aznap jelentették be, mikor a vállalat áprilisi eladási adatai is napvilágot láttak, melyek szerint 7 százalékos visszaesés volt kimutatható a magas üzemanyagárak miatt. Az elmúlt tíz év alatt a Ford egyesült államokbeli piaci részesedése 26 százalékról 18-ra csökkent.
Az új kampány inkább az értékeket, attitűdöket és érzéseket célozza meg - mintsem hogy az életkor vagy demográfia alapján szegmentálja a leendő vásárlókat -, kihasználva mind a hagyományos médiumok, mind az internet nyújtotta lehetőséget. Arról azonban nem kívánt beszélni a cég, hogy milyen mértékű költségvonzata van a reklámhadjáratnak, viszont kiemelte, Amerika egyik legendás múltú vállalatának jövője a tét.
A merész lépések
A hatvan másodperces spotban, mely a családtagok közötti érzéseket próbálja megragadnia, a Ford újabb modelljei tűnnek fel. A fő bejátszásban egy kisbabát láthatnak a nézők, aki megteszi első lépéseit, egy rodeó lovast, egy fejét borotváló nőt és végül egy férfit, aki bőrönddel a kezében épp leszáll a buszról, az aláfestő zenét pedig az új Clarkson dal, a Go szolgáltatja. Mindeközben a következő felirat olvasható: "Ez mindennap megtörténik. Valaki, valahol merész lépéseket tesz. Egy vállalat azokért, akik szertik ezt. Ford" - olvasható a Yahoo hírei közt.
Azonban a kampány önmagában aligha lesz képes visszanyerni az amerikai vásárlók bizalmát, akik a hazai márkákat az alacsony minőséggel, idejét múlt stílussal és az olcsósággal azonosítják. "Arról, hogy Ford megbízhatóbb, nem feltétlenül győzik meg az embereket is" - mondta Daniel Gorrell, a Strategic Vision marketingelemző és -tanácsadó vállalat egyik munkatársa. Szerinte a kérdés az, nem kellene-e megvárnia a vállalatnak, hogy több új modell kerüljön a szalonokba. "Így nem csak a "merész lépéseket" tudnák bemutatni, hanem az innovatív munkájuk eredményét is."