2p

A Ford Motor Co. megújult marketing stratégiával kívánja elérni és visszanyerni a fogyasztókat magas nézettségű amerikai televíziós show-műsorokon keresztül. Az autógyártó piaci részesedése az USA-ban az elmúlt évtizedben 8 százalékot esett.

A "Merész lépések" (Bold moves) névre keresztelt kampány népszerűsítésében Kelly Clarkson kétszeres Grammy-díjas énekesnő is közreműködik. Az első bemutatóra kedd éjszaka került sor az "American Idol" című show alatt, mely 28 millió nézőt vonzott a készülékek elé.

Az új stratégiát aznap jelentették be, mikor a vállalat áprilisi eladási adatai is napvilágot láttak, melyek szerint 7 százalékos visszaesés volt kimutatható a magas üzemanyagárak miatt. Az elmúlt tíz év alatt a Ford egyesült államokbeli piaci részesedése 26 százalékról 18-ra csökkent.

Az új kampány inkább az értékeket, attitűdöket és érzéseket célozza meg - mintsem hogy az életkor vagy demográfia alapján szegmentálja a leendő vásárlókat -, kihasználva mind a hagyományos médiumok, mind az internet nyújtotta lehetőséget. Arról azonban nem kívánt beszélni a cég, hogy milyen mértékű költségvonzata van a reklámhadjáratnak, viszont kiemelte, Amerika egyik legendás múltú vállalatának jövője a tét.

A merész lépések

A hatvan másodperces spotban, mely a családtagok közötti érzéseket próbálja megragadnia, a Ford újabb modelljei tűnnek fel. A fő bejátszásban egy kisbabát láthatnak a nézők, aki megteszi első lépéseit, egy rodeó lovast, egy fejét borotváló nőt és végül egy férfit, aki bőrönddel a kezében épp leszáll a buszról, az aláfestő zenét pedig az új Clarkson dal, a Go szolgáltatja. Mindeközben a következő felirat olvasható: "Ez mindennap megtörténik. Valaki, valahol merész lépéseket tesz. Egy vállalat azokért, akik szertik ezt. Ford" - olvasható a Yahoo hírei közt.

Azonban a kampány önmagában aligha lesz képes visszanyerni az amerikai vásárlók bizalmát, akik a hazai márkákat az alacsony minőséggel, idejét múlt stílussal és az olcsósággal azonosítják. "Arról, hogy Ford megbízhatóbb, nem feltétlenül győzik meg az embereket is" - mondta Daniel Gorrell, a Strategic Vision marketingelemző és -tanácsadó vállalat egyik munkatársa. Szerinte a kérdés az, nem kellene-e megvárnia a vállalatnak, hogy több új modell kerüljön a szalonokba. "Így nem csak a "merész lépéseket" tudnák bemutatni, hanem az innovatív munkájuk eredményét is."

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!