2007. január 1-től a tervezet szerint már csak egy nyilvános forgalmú kampányszámláról lehetne utalni a választások esetén a kampánnyal kapcsolatos kiadásokat. A forgalomról az Országos Választási Bizottságnak (OVB) hetente kivonatot küldenek majd a bankok, a költéslistát pedig nyilvánosságra hozza honlapján az OVB. A kiadásokat a felületet biztosító média, a sajtóorgánumok és a köztéri felületbirtokosok oldaláról is közzéteszi majd a bizottság. A médiatulajdonosoknak a kampányidőszak kezdetét megelőző 60. napig kell eljuttatni a politikai hirdetéseknél alkalmazandó tarifák listáját az OVB-nek, s ettől nem lehet majd eltérni egyik politikai megrendelő esetében sem.

Mivel a tarifákat közzéteszik, ez piaci szakértők szerint a nagyobb médiakedvezményekért folyó verseny végét jelenti. Azt nem lehet megbecsülni, hogy a fix áras politikai hirdetések befolyásolják-e a piaci árakat, de mindenképpen tárgyalási alapot jelentenek majd a kereskedelmi partnereknek is. A Magyar Reklámszövetség becslése szerint jelenleg átlagosan 66 százalékos kedvezményt adnak a médiumok a listaárból, így a javaslat komoly összeg sorsát befolyásolja. Szakértők szerint a jövőben vagy a megjelenések száma mérséklődik a tervezet elfogadása esetén vagy a pártoknak kell többletforrást előteremteni Utóbbi esetben a médiatulajdonosok járnak jól, olvasható a Napi Gazdaságban.