2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ezerszámra érkeznek megrendelések cégektől az új, kisméretű utasszállítókra. Elemzők szerint az apró gépek nagy változásokat hozhatnak az üzleti utazások piacán. Úgy vélik: egy forradalmian újszerű légitaxi- és charterszolgáltatás jöhet létre.

A 8 üléses Adam Aircraft A-500

A kisteherautó méretű belső térrel rendelkező "nagyon könnyű repülőgépek" (very light jet) iránt olyan cégek érdeklődnek, amelyek repülőgépflottájukat szeretnék változatossá tenni, illetve gazdag pilóták, akik saját gépeikkel akarnak repülni. A vásárlók között vannak olyan vállalatok is, akik hisznek abban, hogy az induló légitaxiipar fellendítheti a kis repterek forgalmát - írja a Washington Postra hivatkozva az MSNBC.

Az Eclipse Aviation Corp. - amelyet az 1990-es évek végén egy volt Microsoft-vezető alapított - lesz várhatóan az első társaság, amely ilyen gépeket szállít majd a vevőknek. A cég közölte, hogy közel 2500 gépre kapott megrendelést 3,8 milliárd dollár értékben.

Időt takaríthatnak meg a business utasok

A légitaxi-szolgáltatás megoldást nyújthat az üzleti célból utazók problémáira. Egy 400 mérföldes út egy apró géppel nagyjából 1 dollárba kerül mérföldenként egy személynek, ha négyen utaznak a gépen. (Egy hasonló út vállalati géppel nagyjából 10 dollárt kóstál mérföldenként.) Elemzők szerint egy utazás költsége egy első osztályú repülőút árához lesz hasonló. A szolgáltatás egyik nagy előnye, hogy az utazóknak nem kell keresztülmenniük hosszadalmas biztonsági intézkedéseken.

A legtöbb very light jet hasonló külsővel rendelkezik. 5-7 utas szállítására képesek, és 900-1400 mérföldet repülnek rakománytól függően. Nagyjából 425 mérföldes óránkénti sebességgel közlekednek. Nagyon csöndesek, és még mosdó is van rajtuk. Egy kisméretű utasszállító 1,5-3 millió dollárba kerül, míg egy vállalati gépért akár 4,5-50 milliót is elkérhetnek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!