3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Felmondta a főváros a Budapest Airporttal 2006-ban taxiállomások üzemeltetésére kötött szerződést, mert nem tudtak megegyezni a drosztok fenntartásáról.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteki közleménye szerint a szerződés automatikusan öt évre meghosszabbodott volna, ha március 25-ig nem bontják fel. A BKK és a taxiállomásokat üzemeltető kft. több alkalommal tárgyalt a repteret üzemeltető Budapest Airporttal, de a szerződés felmondásának határidejéig nem sikerült megegyezni.

Ha május végéig nem születik megállapodás a szerződés új feltételekkel történő megkötéséről, a repülőtéren a speciális, egy taxiszolgáltatónak kizárólagosságot biztosító taxiállomás a továbbiakban nem maradhat meg. A közlemény hangsúlyozza, hogy Budapest és a BKK célja nem a 2006 előtti repülőtéri taxiállapotok újbóli előidézése, hanem a rendezett repülőtéri taxiszolgáltatás biztosítása, ezért májusig folyamatosan tovább tárgyalnak a Budapest Airport vezetésével.

A BKK szerint a 2010 végén kezdődött tárgyalások alapja az volt, hogy a terület a repülőtér kezelésében van és nem fővárosi területen szedi a pénzt a taxisoktól a Budapest Airport, de a Budapest Airport a szerződésben kedvezőbb feltételeket biztosít a fővárosnak. Több megoldás is felmerült, végül egyetlen kompromisszumos megoldás maradt: a Budapest Airport a repülőtér térségében olyan közcélú fejlesztéseket vállalt volna, amelyek elősegítik a repülőtér közlekedési kiszolgálását.

Ezek között merült fel a tömegközlekedési kapcsolatok javítása,  új jegyautomaták és utastájékoztató berendezések létesítése, továbbá  tömegközlekedési információs központ és jegypénztár létesítése a repülőtéri terminálokon. A tárgyalások megállapodáshoz közeli állapotba jutottak, de a BA Zrt. a BKK elvárásainak megfelelő szerződés-tervezetet nem fogadott el és újabb nézeteltérések támadtak - olvasható a közleményben.

A szerződés a két fél között május 25-én jár le. Staudt Gábor, a Jobbik budapesti elnöke februárban azt mondta az MTI-nek, hogy feljelentés tesznek a taxiállomások ügyében hűtlen kezelés gyanúja miatt. A politikus hangsúlyozta: információik szerint százmillió forintos kár érte a fővárost azzal, hogy 2006-ban 5+5 évre ingyen adta a Budapest Airport Zrt. üzemeltetésébe a ferihegyi taxiállomásokat.

A Fővárosi Közgyűlés 2006 áprilisában módosította a drosztrendeletet, hogy a Budapest Airport szerződést köthessen egy taxis vállalattal a Ferihegyi repülőtéri fuvarozásról. A rendelet magában foglalta, hogy az üzemeltető a vállalkozóval szemben a magasabb színvonalú szolgáltatás érdekében a helyszíni sajátosságoknak megfelelő más előírásokat is érvényesíthet. Az üzemeltetőnek ugyanakkor a módosítás értelmében kötelezettséget kell vállalnia, hogy az utassal vagy rendelésre érkező más taxi-szolgáltatók részére megfelelő utas-kiszállási és -felvételi pontokat biztosít.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!