A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteki közleménye szerint a szerződés automatikusan öt évre meghosszabbodott volna, ha március 25-ig nem bontják fel. A BKK és a taxiállomásokat üzemeltető kft. több alkalommal tárgyalt a repteret üzemeltető Budapest Airporttal, de a szerződés felmondásának határidejéig nem sikerült megegyezni.
Ha május végéig nem születik megállapodás a szerződés új feltételekkel történő megkötéséről, a repülőtéren a speciális, egy taxiszolgáltatónak kizárólagosságot biztosító taxiállomás a továbbiakban nem maradhat meg. A közlemény hangsúlyozza, hogy Budapest és a BKK célja nem a 2006 előtti repülőtéri taxiállapotok újbóli előidézése, hanem a rendezett repülőtéri taxiszolgáltatás biztosítása, ezért májusig folyamatosan tovább tárgyalnak a Budapest Airport vezetésével.
A BKK szerint a 2010 végén kezdődött tárgyalások alapja az volt, hogy a terület a repülőtér kezelésében van és nem fővárosi területen szedi a pénzt a taxisoktól a Budapest Airport, de a Budapest Airport a szerződésben kedvezőbb feltételeket biztosít a fővárosnak. Több megoldás is felmerült, végül egyetlen kompromisszumos megoldás maradt: a Budapest Airport a repülőtér térségében olyan közcélú fejlesztéseket vállalt volna, amelyek elősegítik a repülőtér közlekedési kiszolgálását.
Ezek között merült fel a tömegközlekedési kapcsolatok javítása, új jegyautomaták és utastájékoztató berendezések létesítése, továbbá tömegközlekedési információs központ és jegypénztár létesítése a repülőtéri terminálokon. A tárgyalások megállapodáshoz közeli állapotba jutottak, de a BA Zrt. a BKK elvárásainak megfelelő szerződés-tervezetet nem fogadott el és újabb nézeteltérések támadtak - olvasható a közleményben.
A szerződés a két fél között május 25-én jár le. Staudt Gábor, a Jobbik budapesti elnöke februárban azt mondta az MTI-nek, hogy feljelentés tesznek a taxiállomások ügyében hűtlen kezelés gyanúja miatt. A politikus hangsúlyozta: információik szerint százmillió forintos kár érte a fővárost azzal, hogy 2006-ban 5+5 évre ingyen adta a Budapest Airport Zrt. üzemeltetésébe a ferihegyi taxiállomásokat.
A Fővárosi Közgyűlés 2006 áprilisában módosította a drosztrendeletet, hogy a Budapest Airport szerződést köthessen egy taxis vállalattal a Ferihegyi repülőtéri fuvarozásról. A rendelet magában foglalta, hogy az üzemeltető a vállalkozóval szemben a magasabb színvonalú szolgáltatás érdekében a helyszíni sajátosságoknak megfelelő más előírásokat is érvényesíthet. Az üzemeltetőnek ugyanakkor a módosítás értelmében kötelezettséget kell vállalnia, hogy az utassal vagy rendelésre érkező más taxi-szolgáltatók részére megfelelő utas-kiszállási és -felvételi pontokat biztosít.
MTI